NAJNOWSZE ARTYKUŁY

OTWÓRZ OCZY

fot. ESA

Aby wykonać to i 70 tysięcy innych zdjęć, sonda Rosetta przeleciała 5 milionów kilometrów. Kometa 67P/Churyumowa-Gerasimenki, która była celem tej brawurowej misji ESA i NASA, zwykle opisywana jest jako „kaczuszka”. To ze względu na nieregularny kształt jądra komety, jakby dwie niesymetryczne kule zlepione ze sobą. Jednak ma tym zbliżeniu jądro komety bardziej przypomina profil kota. „Uszy” kota powstały z bliźniaczych szczytów okalających region nazwany C. Alexander Gate.

Miejsce to otrzymało imię po Claudii Alexander, naukowczyni związanej z misją z ramienia JPL/NASA. Claudia Alexander, uważana za jedną z najważniejszych kobiet w historii NASA, zmarła na raka zaledwie osiem miesięcy po udanym lądowaniu na komecie. Jednak zdaniem międzynarodowego zespołu naukowców jej niezwykły wkład zasługiwał na kosmiczne upamiętnienie. Teraz pamięć po niej podróżuje wokół Słońca.

Zdjęcie wybrała: Ewelina Zambrzycka-Kościelnicka, dziennikarka naukowa współpracująca z National-Geographic.pl

POLECANE

ROZMOWY TRAVELERA

EXPLORERZY

PODCASTY

ZAPRENUMERUJ NATIONAL GEOGRAPHIC

Zamów jeden z pakietów i otrzymuj magazyn co miesiąc wprost do domu

National Geographic 7/22

Magazyn NATIONAL GEOGRAPHIC jest dostępny w sklepie Kultowy.pl z darmową dostawą. Już wkrótce ewydania.

ZAPRENUMERUJ TRAVELER

Zamów jeden z pakietów TRAVELERA i otrzymuj magazyn co miesiąc wprost do domu

Traveler 8/22

Magazyn TRAVELER jest dostępny w sklepie Kultowy.pl z darmową dostawą. Już wkrótce ewydania.

Nasze inicjatywy