Kładka nad Suzhou Creek (inaczej rzeką Wusong) została oddana do użytku w 1997 roku. Od tamtej pory, oprócz lekkiego „odświeżenia” w 2009 roku, nie była remontowana.  Mieszkańcy miasta wystosowali więc petycję do władz, w której domagają się przekształcenia niewielkiego mostu w miejsce mogące służyć jako punkt spotkań  towarzyskich

Wyzwanie podjęła pracownia 110architects, która zaprezentowała na swojej stronie wizualizacje pokazujące, jak mogłaby wyglądać kładka po remoncie. Grafiki biją po oczach żywymi kolorami, które mogłyby rozświetlić miasto, a most w nowej odsłonie z pewnością stałby się popularnym miejscem spotkań i wycieczek, nie tylko dla miejscowych. 

Projekt modernizacji kładki / (fot. 100architects.com)

Architekci, którzy pracowali nad projektem, podkreślają, że po remoncie kładka nadal zachowa swoją główną właściwość, czyli jak do tej pory będzie usprawniać ruch między dzielnicami  Jing’an oraz Zhabei. Ale oprócz tego, że pomoże pieszym i rowerzystom przedostać się na drugi brzeg zatoczki, staną na niej ogólnodostępne stoliki, ławki, leżaki, a nawet przyrządy do ćwiczeń. 

Autorzy projektu nazwanego High Loop uznali, że kładka powinna zostać  pełnić rolę swoistego parku – w planie znalazło się też miejsce dla roślinności zasadzonej głównie w donicach – na który nie ma miejsca w gęsto zabudowanym i zaludnionym mieście, jakim jest Szanghaj. 

Most Puji Road rozciąga się na ponad kilometr długości jako podwyższona platforma oferująca unikalne widoki. Obecnie jego walory są niedoceniane, szczególnie blado wypada w porównaniu z innymi mostami przecinającymi potok znajdującymi się w lepszej lokalizacji. 

Projekt nowej kładki / (fot. 100architects.com)

„Nasza propozycja ma na celu przekształcenie mostu w bogaty w wydarzenia park przecinający miasto, oferujący wyjątkową podróż przez jeden z najbardziej zagęszczonych obszarów Szanghaju. Szary asfalt ustępuje miejsca odważnym i jasnym kolorom, zmieniając most w przyciągający wzrok wzniesiony miejski punkt orientacyjny” - można przeczytać w opisie projektu. 

Na odnowionej kładce, każdy kolor miałby też mieć swoje znaczenie. Pas w kolorze zielonym byłby przeznaczony dla rowerów i skuterów. Celowo przeplata się z nim kręta ciemnoróżowa linia wyznaczająca trasę dla spacerowiczów, mająca zachęcać pieszych do wolnego poruszania się i  cieszenia podróżą i widokami na miejski krajobraz Szanghaju i potok Suzhou.

Na kolor tła kładki wybrano kojący błękit. Określa on przestrzenie, w których można się na chwilę zatrzymać – samemu albo z przyjaciółmi. 

Od tarasów widokowych po place piknikowe, strefy wypoczynkowe lub mini amfiteatry – w tych niebieskich zatoczkach znajdą się żółte stoły, siedziska czy hamaki. Projekt przewiduje też puste miejsca, które zapewne zechcą zagospodarować uliczni handlarze. 

„Projekt nie zmienia obecnej struktury, a raczej przekształca ją, dodając jedynie kolorową malowaną rzeźbę i funkcjonalne obiekty miejskie, poprawiając układ komunikacyjny i dodając funkcjonalne zatoczki” - piszą architekci. 

Nieliczni krytycy projektu zwracają uwagę, że kolory mogą okazać się zbyt krzykliwe i w rzeczywistości zamiast dodać miastu uroku – mogą je oszpecić.