Reklama

Spis treści:

Reklama
  1. Bilet na pociąg kupisz jeszcze wcześniej
  2. Co się zmienia na kolei?

W 2024 roku polskie koleje odnotowały rekordową liczbę pasażerów – ponad 407,5 miliona. To najwyższy wynik od 1997 roku. Szczególnie wyróżniał się ubiegłoroczny październik. Wówczas liczba podróżujących wyniosła 36,6 miliona. Najniższy wynik odnotowano z kolei w styczniu. Było to „tylko” 31,5 miliona podróżnych. Wobec rosnącego zainteresowania transportem kolejowym PKP IC wprowadza nowe udogodnienia dla podróżnych.

Bilet na pociąg kupisz jeszcze wcześniej

PKP Intercity niezmiennie uaktualnia swoją ofertę. Jedną z najnowszych zmian jest możliwość zakupu biletów na połączenia międzynarodowe z wyprzedzeniem aż do 180 dni. Dotychczas przedsprzedaż była dostępna na 60 dni przed podróżą, jednak teraz pasażerowie mogą planować swoje wyjazdy do Niemiec, Czech i Austrii z półrocznym wyprzedzeniem.

Dodatkowo, PKP Intercity wprowadza automatyczne powiadomienia o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy. Jeśli godzina odjazdu pociągu ulegnie zmianie, pasażerowie zostaną poinformowani drogą mailową lub poprzez aplikację mobilną. To rozwiązanie ma zapewnić podróżnym kompleksową i dokładną informację dotyczącą ich przejazdu.

Co się zmienia na kolei?

Kolejną nowością jest możliwość zakupu biletu na komunikację miejską za pośrednictwem aplikacji PKP Intercity. Na początek usługa będzie dostępna w Warszawie, gdzie pasażerowie będą mogli nabyć 75-minutowy bilet na pierwszą strefę. Taki bilet obejmuje metro, autobusy i tramwaje. W przyszłości planowane jest rozszerzenie oferty na inne miasta.

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie podróżami nocnymi, PKP Intercity planuje również zakup 35 nowych wagonów sypialnych. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń międzynarodowych, umożliwiając komfortowe podróże nocą do krajów sąsiednich.

Reklama

Źródło: Intercity

Nasz autor

Mateusz Łysiak

Dziennikarz podróżniczy, rowerzysta, górołaz. Poza szlakiem amator kuchni włoskiej, popkultury i języka hiszpańskiego.
Mateusz Łysiak
Reklama
Reklama
Reklama