Gracze będą mogli zmierzyć się tu z najciekawszymi i najwyższymi szczytami górskimi świata (w tym m.in. Mount Everest, Broad Peak i K2), a twórcy obiecują bardzo wysoki poziom realizmu i zróżnicowaną rozgrywkę z żywiołem.

 

 

“Dla wielu osób góry, szczególnie te najbardziej tajemnicze i niedostępne, są jak magnes. W naszej grze chcemy jak najlepiej przedstawić fascynującą pasję, jaką jest wspinaczka wysokogórska. Stawiamy na realizm i dokładne odwzorowanie elementów wpływających na przebieg takich wypraw. W pracach nad grą inspirujemy się literaturą dotyczącą tego tematu. Planujemy też dodatkowe konsultacje z ekspertami.” – powiedział Jakub Bąk, CEO Art Games Studio S.A.

 

Symulator wspinaczki ma koncentrować się na jednoosobowej rozgrywce, której istotą będzie nie tylko samo zdobywanie górskich szczytów, ale i kompletny proces planowania i przygotowań do wysokogórskiej wyprawy. Każdy szczyt będzie miał inny poziom trudności i charakterystyczne wyzwania, typu lawiny, czy ekstremalnie strome ściany, a w grze nie zabraknie również innych elementów strategicznych – poza górskimi masywami gracz będzie musiał stawić czoła również codziennej rzeczywistości wspinaczy, starając się o pozyskanie sponsorów dla swoich wypraw, kompletując odpowiedni sprzęt, czy planując zapasy żywności.

 

Dynamikę całej rozgrywki będą dodatkowo podkręcać również zdarzenia losowe, na przykład załamania pogodowe albo powstawanie lodowych szczelin.

 

Katarzyna Mazur