Wizz Air to jedna z najchętniej wybieranych linii lotniczych przez polskich turystów. Węgierski gigant kusi nie tylko niskimi cenami, ale także bogatą siatką połączeń, którą regularnie poszerza. Tylko w 2022 roku przewoźnik obsłużył blisko 46 mln pasażerów, co było najlepszym wynikiem w historii firmy.  

– Jesteśmy dumni z wyników, które osiągnęliśmy w ostatnim roku kalendarzowym. Przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów, mogliśmy znacząco się rozwinąć, dodając nowe samoloty do floty WIZZ, zdobywając nagrodę CAPA jako najbardziej zrównoważona linia lotnicza w Europie czy rozpoczynając działalność na zupełnie nowych rynkach. Z radością patrzę na stały rozwój na jednym z naszych absolutnie kluczowych rynków – w Polsce, gdzie możemy dalej umacniać naszą pozycję i dodawać nowe trasy do ekscytujących miejsc – podkreśla Evelin Jackel, Network Officer w Wizz Air.  

Niskobudżetowy przewoźnik nie spoczywa jednak na laurach i stale rozwija ofertę swoich usług. Przypomnijmy, że wraz z początkiem czerwca Wizz Air wprowadził miesięczny abonament o nazwie Wizz MultiPass, który umożliwia częste podróżowanie na wybranej przez pasażera trasie.  

Wizz Air wprowadza zmiany w siatce lotów z Polski 

Obecnie Wizz Air obsługuje ponad 180 tras z Polski. W najbliższych tygodniach pasażerowie korzystający z usług węgierskiego przewoźnika muszą przygotwać się na małą rewolucję. Jak zapowiadają media, lotniczy gigant planuje zmodyfikować aż 250 połączeń z całej Europy, w tym 29 realizowanych z polskich lotnisk (m.in. z Warszawy, Krakowa czy Gdańska). 

Poniżej prezentujemy pełną listę połączeń, na których Wizz Air – wraz z rozpoczynającym się pod koniec października sezonem zimowym – wprowadził zmiany. Co ciekawe, w większości przypadków przewoźnik zwiększył ich częstotliwość. 

Zmiany w siatce lotów Wizz Air – lista połączeń z Polski

  • Warszawa-Budapeszt (do 18 grudnia z 5 do 4 tygodniowo) 
  • Warszawa-Londyn Luton (zmniejszenie z 23 do 19 tygodniowo, z wyjątkiem okresu od 6 grudnia do 9 stycznia) 
  • Warszawa-Birmingham (do 20 grudnia zmniejszenie liczby lotów z 3 do 2) 
  • Warszawa-Rzym (do 11 stycznia zmniejszenie z 12 do 11 lotów) 
  • Warszawa-Katania (do 1 grudnia zwiększenie z 2 do 3 tygodniowo) 
  • Warszawa-Turyn (od 13 stycznia zwiększenie z 1 do 2 tygodniowo) 
  • Warszawa-Werona (od 8 stycznia zwiększenie z 1 do 3 tygodniowo) 
  • Warszawa-Sztokholm (do 18 grudnia zmniejszenie liczby lotów z 5 do 4 tygodniowo) 
  • Warszawa-Tirana (zmniejszenie z 5 do 3 lotów tygodniowo)
  • Kraków-Birmingham (do 19 grudnia zmniejszenie liczby lotów z 3 do 2 tygodniowo) 
  • Kraków-Londyn Gatwick (zmniejszenie z 7 do 5 tygodniowo) 
  • Kraków-Nicea (z 3 do 2 tygodniowo) 
  • Kraków-Kutaisi (od 21 grudnia zwiększenie z 2 do 3 lotów tygodniowo) 
  • Kraków-Tirana (od 18 grudnia z 5 do 3 lotów tygodniowo) 
  • Kraków-Stavanger (do 20 grudnia zmniejszenie liczby lotów z 5 do 4 tygodniowo)
  • Gdańsk-Kopenhaga (zwiększenie z 5 do 7 lotów tygodniowo) 
  • Gdańsk-Eindhoven (zmniejszenie z 7 do 5 lotów tygodniowo, z wyjątkiem okresu od 5 grudnia do 8 stycznia) 
  • Gdańsk-Hamburg (w okresie do 19 grudnia zmniejszenie z 5 do 4 tygodniowo) 
  • Gdańsk-Leeds (w okresie do 19 grudnia zmniejszenie z 3 do 2 tygodniowo) 
  • Gdańsk-Londyn Luton (zmniejszenie liczby lotów z 14 do 12 tygodniowo, z wyjątkiem okresu od 5 grudnia do 8 stycznia) 
  • Gdańsk-Oslo (od 12 stycznia zmniejszenie liczby lotów z 10 do 9 tygodniowo) 
  • Gdańsk-Alesund (zwiększenie z 7 do 9 tygodniowo) 
  • Gdańsk-Teneryfa (zwiększenie z 2 do 3 tygodniowo) 
  • Gdańsk-Keflavik (zwiększenie z 2 do 3 lotów tygodniowo)
  • Wrocław-Londyn Luton (zmniejszenie z 10 do 7 tygodniowo z wyjątkiem okresu od 4 grudnia do 5 stycznia) 
  • Wrocław-Eindhoven (zmniejszenie z 3 do 2 tygodniowo, z w wyjątkiem okresu od 6 grudnia do 8 stycznia) 
  • Katowice-Eindhoven (zmniejszenie z 7 do 6 lotów tygodniowo) 
  • Katowice-Leeds (do 19 grudnia zmniejszenie z 3 do 2 lotów tygodniowo) 
  • Katowice-Londyn Luton (zmniejszenie z 14 do 12 lotów tygodniowo, od 6 grudnia do 3 stycznia dochodzi dodatkowa rotacja)

Źródło: Aeroroutes