Jabłka kojarzą się z wieloma ważnymi wydarzeniami historycznymi. Jednym z nich jest moment, w którym Isaac Newton – dzięki spadającemu na głowę jabłku – sformułował teorię grawitacji. O ile historia ta nie jest do końca prawdziwa, to według naukowców z Niemieckiego Centrum Chorób Neurodegeneracyjnych jedzenie jabłek ma bardzo korzystny wpływ na nasz mózg i jego zdolności regeneracyjne*.

Naukowcy zidentyfikowali dwa fitoskładniki, które sprawiają, że w procesie neurogenezy powstają nowe neurony, co następnie wpływa pozytywnie na zdolność uczenia się i zapamiętywania. Tymi składnikami są zawarte w skórce jabłka kwercetyna oraz kwas dihydroksybezoesowy znajdujący się w miąższu jabłka. Dzięki tym dwóm substancjom komórki mózgowe są również mniej podatne na obumieranie, co w efekcie może chronić przed demencją i chorobą Alzheimera. W badaniach wyraźnie pod- kreślono, że należy spożywać surowe owoce – jako przekąskę lub w formie świeżo wyciśniętego soku. Jabłka Grójeckie możecie spożywać na surowo bez obaw, ponieważ są one uprawiane w zachowaniu najwyższych światowych i europejskich norm bezpieczeństwa żywności.

Jeśli więc macie czas wytężonej pracy lub przygotowujecie się do egzaminów, wybierzcie koniecznie jedną z 27 odmian Jabłek Grójeckich z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym! Nigdy nie wiadomo, co wpadnie wam do głowy – tak jak Newtonowi?

* Źródło: Stem Cell Reports (2021)