Bułgaria rozpoczęła w Polsce kampanię promującą ofertę turystyczną tego kraju, zachęcając do poznawania nieznanych dotychczas szerzej atrakcji w tym kraju oraz dzielenia się swoimi odkryciami i wrażeniami z innymi. Hasło kampanii brzmi: “Bułgaria – podziel się wrażeniami!”. Oprócz słonecznych plaż, prezentowana jest także wyjątkowa przyroda Bułgarii, wypoczynek w kurortach SPA oraz bogata historia tego kraju, sięgająca czasów Traków, Rzymian, Bizantyjczyków i Prabułgarów.
W ramach kampanii pojawią się reklamy w prasie i Internecie, spoty w radio oraz reklamy outdoorowe w czterech największych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Poznań i Wrocław). Działania PR prowadzi agencja Sigma International (Poland). Kampania potrwa do końca 2014 r.

O tym, że warto odwiedzić ten piękny, słoneczny kraj mogli przekonać się przedstawiciele mediów i tour operatorów podczas spotkania prasowego w Bułgarskim Instytucie Kultury. Przypomniano przyjazne relacje pomiędzy Polską i Bułgarią, sięgające czasów króla Władysława Warnejczyka. Zachęcano do połączenia wypoczynku nad morzem z grą w golfa, pobytem w spa lub ze zwiedzaniem obiektów znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Namawiano także do zimowego wypoczynku w górskich kurortach Bułgarii, oferujących trasy do jazdy na nartach i snowboardzie.

Przedstawiono również aktualne statystyki dotyczące branży turystycznej w Bułgarii oraz plany bułgarskiego rządu odnośnie wsparcia tego sektora na polskim rynku. W 2013 r. Bułgarię odwiedziło prawie 250 tys. polskich turystów i zauważalna jest tendencja rosnącą. Zwiększeniu tej liczby z pewnością pomogą bezpośrednie loty czarterowe z trzech polskich miast: Gdańska, Łodzi i Szczecina, które zostaną uruchomione w czerwcu br.

Angel Angelov, Radca Handlowy w Ambasadzie Republiki Bułgarii w Polsce, zapewnił, że Polska jest ważnym rynkiem dla bułgarskiej branży turystycznej: - Państwo bułgarskie i branża turystyczna Bułgarii są mocno zainteresowane współpracą z polskimi partnerami. Dokładamy też wszelkich starań, by jak najlepiej ugościć polskich turystów.

Natomiast Anelia Genova, Dyrektor Departamentu Marketingu, Promocji i Informacji Turystycznej w Ministerstwie Gospodarki i Energetyki Republiki Bułgarii, opowiedziała o nowej kampanii promującej ofertę turystyczną Bułgarii: - Chcemy pokazać, że Bułgaria jest wciąż tak samo gościnna i że ma bardzo dużo atrakcyjnych propozycji turystycznych, bez względu na porę roku.  W tym roku spodziewamy się ok. 6% wzrostu liczby turystów zagranicznych, w tym z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Rosji.

Podczas części nieoficjalnej, Marcin Velinov przybliżył gościom sekrety kuchni bułgarskiej, dzieląc się również swoimi doświadczeniami związanymi z tym krajem. Można było zjeść takie smakołyki jak: banica, kebabcze, kiufte, sałatka szopska czy sneżanka, a także doskonałe, bułgarskie wina.

Dodatkową atrakcją była wystawa zdjęć Pani Ireny Gałuszko (Związek Polskich Artystów Fotografików) przedstawiająca piękno bułgarskiej przyrody oraz urocze miejscowości górskie.

Promocja Bułgarii w Polsce jest częścią większej kampanii obejmującej 6 europejskich krajów: Polskę, Niemcy, Rumunię, Ukrainę, Rosję i Szwecję. Projekt finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwowego Republiki Bułgarii.

Branża turystyczna jest jednym z ważniejszych sektorów bułgarskiej gospodarki. W 2013 r. przyjęła 7 milionów turystów, osiągając przychody w wysokości ponad 3 miliardów euro i generując 13,6% PKB. Według prognoz bułgarskiego Ministerstwa Gospodarki i Energetyki oraz analityków z Morgan Stanley w ciągu najbliższych kilku lat branża turystyczna wygeneruje 18% PKB, а do 2020 roku liczba turystów przekroczy 9,5 miliona osób.

Więcej informacji na temat atrakcji turystycznych Bułgarii można znaleźć na stronie: bulgariatravel.org.