Podróżowanie stało się modne wśród Polaków nie tylko podczas wakacji czy ferii. Coraz więcej naszych rodaków wybiera zwiedzanie jako sposób na weekendowy wypoczynek. Na liście obowiązkowych miejsc do zobaczenia nie może zabraknąć obiektów i miejsc wybranych przez ekspertów z kapituły przy Polskiej Organizacji Turystycznej.

– Certyfikaty POT to prestiżowe wyróżnienie, bardzo cenione zarówno w samej branży jak i przez turystów. Dlatego, aby je zdobyć, trzeba stworzyć wyjątkowy i innowacyjny obiekt, miejsce lub wydarzenie. Gorąco zapraszam wszystkich rodaków do podróżowania i poznawania także tych mniej znanych zakątków naszego kraju. Warto odwiedzić wszystkie trzynaście certyfikowanych atrakcji turystycznych – powiedział minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Najważniejszą nagrodą turystyczną jest bez wątpienia Złoty Certyfikat POT. To wyróżnienie wskazuje produkt, który jest nie tylko ciekawy, lecz także rozwinął się w ciągu ostatnich lat i rokuje na jeszcze więcej! Złoty Certyfikat mogą otrzymać jedynie produkty, które wcześniej otrzymały Certyfikat POT. W tym roku kapituła postanowiła przyznać to wyjątkowe wyróżnienie Muzeum Powstania Warszawskiego.

– To dla nas ogromne wyróżnienie. Mamy poczucie, że ta nagroda nas wzmocniła i stanowi dowód na to, że obecnie nie jesteśmy już tylko muzeum. Jesteśmy także centrum opowieści o historii Polski i tłumaczymy współczesność. Pokazujemy, że Warszawa to miejsce, w którym jest przestrzeń na bycie aktywnym społecznie. Opowiadamy to zarówno gościom z Polski, jak i z zagranicy – tłumaczył Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Jednym z elementów kampanii „Odpoczywaj w Polsce” jest stworzenie 13 spotów reklamowych dla wszystkich certyfikowanych obiektów. Będą one promowane zarówno na łamach największych turystycznych magazynów: National Geographic i National Geographic Traveler, a także w serwisach internetowych oraz mediach społecznościowych należących do ich wydawców. Nagrane filmy zostaną również przetłumaczone na język angielski, dzięki czemu będą mogły zobaczyć je setki tysięcy zagranicznych turystów odwiedzających targi turystyczne i śledzących kanały internetowe Polskiej Organizacji Turystycznej na całym świecie.

– Materiały wideo są obecnie niezbędnym narzędziem w promocji turystycznej. Dzięki nim można skutecznie dotrzeć do bardzo licznej grupy odbiorców korzystających z mediów społecznościowych. Kampania „Odpoczywaj w Polsce” ma właśnie za zadanie „odkrycie” dla szerokiego grona odbiorców certyfikowanych atrakcji, które nie są jeszcze powszechnie znane – dodał prezes POT Robert Andrzejczyk.

[Zobacz jak wyglądały prace na planie spotu promującego Muzeum Powstania Warszawskiego]

 

Polska Organizacja Turystyczna, poza kampanią dedykowaną zwycięzcy Złotego Certyfikatu, stworzy także materiały promocyjne dla 10 laureatów Certyfikatów POT, zwycięzcy głosowania na Certyfikat Internautów czy zdobywcy Certyfikatu Specjalnego, którym mogą być uhonorowane jedynie mało znane, istniejące na rynku nie dłużej niż dwa lata produkty turystyczne.

Polska Organizacja Turystyczna od 17 lat prowadzi konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT. Jego celem jest nie tylko wyłonienie najbardziej atrakcyjnych i nowatorskich produktów, ale także ich promocja wśród polskich i zagranicznych turystów.

 

Muzeum Powstania Warszawskiego – zdobywca Złotego Certyfikatu 2018 (www.1944.pl)

Jak opowiadać o przeszłości, by przekaz trafiał do współczesnego odbiorcy? Muzeum Powstania Warszawskiego łączy przeszłość ze współczesnością, miejsce pamięci z innowacyjną ekspozycją. To miejsce, w którym za pomocą multimediów, odtworzono atmosferę powstańczej stolicy. W niepowtarzalny sposób oddziałuje na odwiedzających obrazem, światłem i dźwiękiem – pomaga zrozumieć historię. Muzeum Powstania Warszawskiego jest jednym z tych, które nowoczesnymi środkami przekazu zakorzenia wydarzenia sprzed lat we współczesnej świadomości narodowej. To jedna z najczęściej odwiedzanych atrakcji przez turystów krajowych. Muzeum zlokalizowane jest w zabytku architektury przemysłowej.

 

Certyfikaty POT 2018 zdobyli:

Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis (www.hydropolis.pl)

Hevelianum (www.hewelianum.pl/)

Kompleks Sztolnia Królowa Luiza (www.sztolnialuiza.pl/)

Lawendowa Osada i Zagroda Edukacyjna Lawendowej Osady (www.lawendowaosada.pl/)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (www.wilanow-palac.pl/)

Muzeum Pałac w Rogalinie (https://rogalin.mnp.art.pl/)

Ski-Raft Spływy Pontonowe Bardo (www.ski-raft.pl/)

Spływ przełomem Dunajca (www.flisacy.pl/)

Stare Kino Cinema Residence (www.cinemahotel.pl/)

Zamek Moszna (www.moszna-zamek.pl/)

 

Certyfikat Specjalny – Muzeum Mleka w Grajewie (www.muzeummleka.pl)

Certyfikat Internautów – Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią (www.labiszyn.pl/artykuly/162/labiszynskie-spotkania-z-historia)

Wszystkich nagrodzonych w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej można poznać na Narodowym Portalu Turystycznym: https://polska.travel/pl/zobacz-koniecznie/certyfikowane