Reklama

Spis treści:

Reklama
  1. Wizz Air zmniejsza emisję CO2
  2. Zielona (r)ewolucja w lotnictwie

Komercyjne loty zrewolucjonizowały nie tylko branżę turystyczną. Samolotem latamy dziś na wakacje, ale też do pracy czy w odwiedziny do znajomych. Tak jest zdecydowanie szybciej, choć nie zawsze taniej. Klimatolodzy podkreślają też, że to właśnie branża lotnicza w dużej mierze odpowiada za nadmierną emisję CO2, a co za tym idzie zmiany klimatyczne. Od czasu do czasu naukowcy proponują różne sposoby na rozwiązanie tego problemu, np. biopaliwa. Jak na razie żadna z linii lotniczych nie jest jeszcze w pełni „zielona”, ale to nie oznacza, że nie są podejmowane żadne kroki w tym kierunku.

Wizz Air zmniejsza emisję CO2

Wizz Air ogłosił, że ponad 67% jego floty to już nowoczesne, oszczędne samoloty Airbus A321neo. Z 234 maszyn 152 to właśnie A321neo, sześć to A320neo, a jeden to dalekodystansowy A321XLR. Przewoźnik planuje, by do 2029 roku cała flota składała się wyłącznie z maszyn typu neo. Dlaczego to takie ważne?

Airbus A321neo to najbardziej paliwooszczędny samolot wąskokadłubowy na rynku. Zużywa o 20% mniej paliwa i emituje o 20% mniej CO₂ niż jego poprzednicy. Jest też o połowę cichszy, a to wpływa bezpośrednio na komfort pasażerów i mniejsze obciążenie środowiska. Wizz Air podkreśla, że modernizacja floty jest kluczowa dla realizacji celu redukcji intensywności emisji o 7% do 2050 roku.

– Osiągnięcie dwóch trzecich floty w standardzie A321neo to symbol naszego zaangażowania w innowacje. Dzięki tym samolotom możemy ograniczać emisje i nadal oferować atrakcyjne ceny – mówi Yvonne Moynihan, dyrektor ds. korporacyjnych i ESG w Wizz Airze.

Zielona (r)ewolucja w lotnictwie

Flotowa transformacja jest częścią większego programu „Customer First Compass”, którego wartość sięga 12 mld funtów. Głównym celem inicjatywy jest poprawa jakości podróży przy jednoczesnym zachowaniu niskich cen. Aby osiągnąć ten cel, Wizz Air stawia na młodą, wydajną flotę i nowoczesne rozwiązania.

Co ważne, popularny przewoźnik koncentruje się na wprowadzaniu zmian nie tylko w dosłownym ruchu lotniczym. Od 2015 roku współpracuje też z firmą Gen Phoenix, wykorzystując przetworzoną skórę do produkcji foteli. To zmniejszyło emisję nawet o 80%, a zużycie wody o 87%. Dodatkową korzyścią jest uniknięcie składowania 16 ton odpadów każdego roku. Do tej pory Wizz Air wykorzystał już ponad 100 tys. m kw. tego materiału, co przełożyło się na redukcję emisji o 7300 ton rocznie.

Działania przewoźnika są elementem długoterminowej strategii „Flying Towards Net-Zero”, której celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w lotnictwie.

Reklama

Źródło: Aviation Source News

Nasz autor

Mateusz Łysiak

Dziennikarz podróżniczy, rowerzysta, górołaz. Poza szlakiem amator kuchni włoskiej, popkultury i języka hiszpańskiego.
Mateusz Łysiak
Reklama
Reklama
Reklama