Amsterdam Schiphol Airport został również wysoko oceniony w innych obszarach, takich jak: „najlepsza na świecie lotniskowa oferta sklepów – III miejsce”; „najlepsze na świecie lotnisko pod kątem tranzytu – IV miejsce”; „najlepsze na świecie lotnisko pod kątem wyboru posiłku – V miejsce”.

Badanie SKYTRAX pokazuje, że amsterdamskie lotnisko KLM poza świetną ofertą restauracyjną i sklepową dysponuje również bogatym wachlarzem rozrywek, co znalazło swoje odzwierciedlenie w przyznaniu II miejsca w kategorii – „najlepsze na świecie udogodnienia rekreacyjne”. Pasażerowie oczekujący na wylot mogą wybrać masaż, zagrać w pokera w kasynie lub nadrobić zaległości w czytaniu w bibliotece. W kategorii „najlepszej obsługi” Amsterdam Schiphol Airport na świecie mieści się w pierwszej dziesiątce, a w Europie jest na drugiej lokacie, zaraz po porcie lotniczym w Zurychu.  

Port lotniczy w Amsterdamie odwiedza rocznie około 51 milionów pasażerów. Jest to drugi na świecie węzeł komunikacyjny jeśli chodzi o „liczbę obsługiwanych pasażerów”. Schiphol Airport w tej kategorii wyprzedza tyko lotnisko w Singapurze. Holenderski port lotniczy został otwarty w 1916 roku jako lotnisko wojskowe i ulokowano je w miejscu, w którym przed laty znajdowało się jezioro. Z czasem zaczęto je osuszać i tak powstały typowe holenderskie poldery. Właśnie na nich zbudowano węzeł komunikacyjny, który jest obecnie jednym z najczęściej uczęszczanych portów lotniczych na świecie.

- Bardzo cieszy nas regionalne zwycięstwo oraz wysokie miejsca w poszczególnych kategoriach w niezależnym konkursie SKYTRAX. Lotniska nie płacą za udział w tym badaniu, dlatego nie mogą wywierać nacisku na ich przebieg i rezultaty. Nagrody World Airport Awards są uznawane za najbardziej prestiżowe spośród wszystkich nagród przyznawanych w branży transportu lotniczego – podsumował David Garcia, dyrektor Air France KLM na Polskę.

Z Warszawy do bazowego portu lotniczego KLM realizowane są trzy rejsy dziennie.