Chociaż numer DJ Hazela, trafił do sieci prawie 5 lat temu, dopiero teraz doczekał się prawdziwego rozgłosu. Wszystko za sprawą "I Love Poland Dance Challenge” – tak nazywa się internetowe wyzwanie, które podejmują chińskie nastolatki. Polega ono na wykonaniu tańca wzorowanego na tym z teledysku do piosenki  i opublikowaniu go w aplikacji TikTok (umożliwia tworzenie krótkich materiałów wideo nawiązujących do teledysków).

Piosenka polskiego DJ-a okazała się hitem TikToka. Udostępniono już co najmniej 19 tys. materiałów wideo, a liczba odtworzeń oryginalnego teledysku na YouTubie poszybowała. Licznik wyświetleń wskazuje już ponad 5 mln.

Zobacz zestawienie najpopularniejszych materiałów oznaczonych jako "I Love Poland Dance Challenge”, na których chińska młodzież wykonuje specjalny układ:

DJ Hazel, czyli Michał Orzechowski, który utwór nagrał w 2015 roku, o chińskim sukcesie wie i zauważa, że to skuteczna promocja kraju.

Kto by się spodziewał, że w 2020 roku na ustach chińskiej młodzieży zagości hasło „I love Poland”,  a utwór  posłuży jako narzędzie promocji naszego kraju za granicą. I tu pojawia się pytanie, czy o taką promocję nam chodziło?

 

Hanna Gadomska