Artykuł promocyjny

Inspiracją do powstania marki Amundsen była legendarna wyprawa na Biegun Południowy - była to jedna z najtrudniejszych wypraw, jakiej podjął się człowiek. Dzięki prowadzonej w 2018 r. kampanii pod hasłem „Odkrywaj więcej”, marka przekonywała, że nie ma rzeczy niemożliwych, każdy może stać się poszukiwaczem przygód i wciąż odkrywać to, co nieznane.

W ramach działań nawiązano współpracę z trzema ambasadorami – Łukaszem Nowickim – aktorem, dziennikarzem i podróżnikiem, Krzysztofem Starnawskim – nurkiem i pasjonatem fotografii głębinowej i Marcinem Dobasem – fotografem National Geographic.

Zwieńczeniem kampanii był prestiżowy konkurs Amundsen Photo Awards, podczas którego wyłoniono autorów najlepszych fotografii w czterech wyjątkowych kategoriach: zwierzęta, ludzie i krajobraz oraz kategorii specjalnej - Zimowa Ekspedycja. O jego sukcesie świadczy liczba zgłoszeń – jury konkursu musiało ocenić niemal 14 tysięcy zdjęć.

Niecały rok później marka Amundsen świętowała zdobycie jednego z największych wyróżnień w dziedzinie marketingu: złotą statuetkę Effie Awards.