1/2013

Pod flagą NG
Ryzykanci
Odkrywcy
Skaner

Jedz z głową - Czym ludzkość będzie się odżywiać w przyszłości?

Wywiad: Jak zawód fotografa odmieniła fotografia cyfrowa? Gdzie leży granica oddzielająca retusz od manipulacji? Jaka jest przyszłość fotodziennikarstwa i prasy, jaką znamy? - Z Chrisem Johnsem, szefem NGM, rozmawia Martyna Wojciechowska

Portfolio - Eksploracja to odkrywanie nie tylko reguł, ale też urody świata.

Niespokojne geny - Homo sapiens podbił cały świat, zasiedlając najróżniejsze ekosystemy. Co umożliwiło ten sukces? Istnieje trop wskazujący, że za naszą nieokiełznaną ciekawością świata odpowiada jeden gen. Bardziej prawdopodobne jednak, że kluczowe okazało się sprzężenie zwrotne między naszym genetycznym garniturem a kulturą.

Obłędnie daleko - Postawiwszy nogę na Księżycu, ludzkość jakby pohamowała swój pęd do podboju kosmosu. Terminy załogowej wyprawy na Marsa wciąż są przesuwane. A co z dalszymi podróżami, do innych układów planetarnych? Czy, jak i kiedy moglibyśmy polecieć do gwiazd?

Jasuni - Pierwotny las deszczowy z niezrównanym w skali globu bogactwem gatunków i Indianami uciekającymi od cywilizacji, a pod nim – morze ropy. Ekwador musi zdecydować, które z tych bogactw jest dla niego cenniejsze.

Mikroby - Ludzkie ciało jest w pewnym sensie odpowiednikiem tropikalnej puszczy, prawdziwym ekosystemem, w którym żyją biliony mikroorganizmów najróżniejszych gatunków. A nasza wiedza o nim jest pełna gigantycznych luk.

Przez Amerykę - Ćwierć wieku po pierwszej wyprawie, której plonem był reportaż w magazynie NG, nasi autorzy – Małgorzata Niezabitowska i Tomasz Tomaszewski - przemierzają Amerykę po raz wtóry. Kraj ten sam, a jednak już inny.

TYLKO DLA PRENUMERATORÓW: W nieznane - Australijsko-azjatycka wyprawa antarktyczna z początków XX w. obfitowała w epizody, które przywracają wiarę w człowieka, jego hart ducha oraz zdolność do braterstwa i poświęceń.