6/2007

Spis treści – czerwiec 2007
Dzieciństwo. Rola dziecka w ludzkiej społeczności zmieniała się na przestrzeni wieków. Nigdy jednak nie była tak znacząca jak dziś.
Świat motoryzacji. Masowa produkcja samochodów w USA zmieniła ten kraj. Bez niej nie byłoby the american way of life.
Ojciec chrzestny. Szwedzki botanik Karol Linneusz przed wiekami stworzył system taksonomiczny funkcjonujący do dziś. Porządkując ówczesną biologię, nadał nazwy wielu roślinom.
Chińskie miasta-tygrysy. Produkuje się w nich zalewające świat żarówki, guziki, parasolki czy sprzączki do biustonoszy. Fabryki rosną tam w tempie grzybów po jesiennym deszczu.
Lawrence z Arabii. Brytyjski historyk, żołnierz, człowiek pióra. Arab z wyboru i fascynacji. Znacząco przyczynił się do wykreślenia mapy współczesnego Bliskiego Wschodu.
Panamskie nietoperze. Na małej panamskiej wysepce Barro Colorado doskonale prosperują 74 gatunki nietoperzy, znajdując sobie nisze siedliskowe i pokarmowe.
TYLKO DLA PRENUMERATORÓW: Hip-hop. Ta najnowsza muzyczna moda zdobyła niemal cały glob. Stała się symbolem buntu młodego pokolenia, pozwalającym wyrazić jego frustrację i niezgodę na świat.