3/2007

Spis Treści
Mikołaj Kopernik Swego epokowego odkrycia dokonał na Warmii, we Fromborku. Choć wiele o tej wybitnej postaci wiemy, kilka sekretów z życia wielkiego astronoma zajmuje dziś historyków nauki.
Eksplozje kosmiczne Wielkie gwiazdy umierają w gigantycznych eksplozjach, największych od czasu Wielkiego Wybuchu. Uczeni starają się rozszyfrować proces rozpadu tych przegranych słońc.
Spitsbergen Globalne ocieplenie gwałtownie zmienia Arktykę. Badacze walczą z czasem, by poznać jej unikalny ekosystem, nim zniknie z naszych oczu. Polscy naukowcy mają w tym swój udział.
Wojny o kość słoniową Czadyjscy kłusownicy rozstrzeliwują zaliczane do największych stado afrykańskich słoni, ilekroć wypuści się poza granice chronionego Parku Narodowego Zakouma.
Rekini raj Na całym świecie ubywa rekinów – m.in. wskutek brutalnych połowów dla ich płetw – ale dobrze się mają na Bahamach. Dlaczego lazur wokół archipelagu stał się ostoją tych drapieżników?
Tylko dla prenumeratorów: Canyonlands Na wypełnionych sfałdowanymi skałami rozległych przestrzeniach południowo-wschodniej części stanu Utah, na południowym zachodzie USA, czas odmierzają tysiąclecia.