„Pompeje. Życie w cieniu wulkanu” jest niezwykłą rekonstrukcją antycznych Pompejów sprzed wybuchu Wezuwiusza w 79 roku naszej ery. Fascynująca historia z pogranicza archeologii i architektury przełożona została na język oprogramowania i trójwymiarowej grafiki komputerowej. Otwarcie wystawy  9 kwietnia na Stadionie Narodowym. Dla zwiedzających dostępna będzie.do 18 października 2015 roku.

Tego w Polsce jeszcze nie było
Przy tworzeniu wystawy zostały wykorzystane wszystkie dostępne, najnowocześniejsze technologie: rekonstrukcje 3D i 4D, tak jak w przypadku prezentacji wybuchu wulkanu, ponadto efekty multisensoryczne, cyfrowe projekcje przestrzenne, zsynchronizowane multimedialnie pulpity ciekłokrystaliczne, hologramy oraz trójwymiarowe miraże. Odtworzono detal po detalu. Wystawa powstała za sprawą Museo Archeologico Virtuale. Wirtualne Muzeum Archeologiczne z Neapolu uzyskało miano najpopularniejszej instytucji muzealnej ostatnich lat w kategorii prezentacji multimedialnych. W Wielkiej Brytanii ekspozycja została uznana wydarzeniem kulturalnym roku.
Multilekcja dla młodzieży
Warszawska wystawa jest mobilnym centrum nauki, przygotowanym z myślą o dzieciach i młodzieży, którzy chcą zgłębić tajniki świata oraz odbyć fascynującą podróż do starożytności. Dzięki specjalnej technice, naukowcy zrekonstruowali obraz tragedii, jaka rozegrała się u stóp Wezuwiusza. Udało się otrzymać gipsowe odlewy ciał zwierząt i ludzi, którzy zginęli w czasie wybuchu. Pompeje są dzisiaj jednym z najbardziej znanych na świecie terenów wykopaliskowych. Głównym partnerem wystawy jest Samsung Electronics Polska. Dzięki okularom do rzeczywistości wirtualnej - Gear VR - działającym w oparciu o smartfon GALAXY Note 4, będziemy mogli znaleźć się w środku antycznych Pompejów i spacerować po ulicach tego starożytnego miasta. Ambasadorem wydarzenia została Martyna Wojciechowska.

fot. materiały prasowe