Celem kampanii "Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto” jest zbudowanie poczucia odpowiedzialności za tereny nadwiślańskie i niezaśmiecanie ich.

– Kampania ma nie tylko zachęcić warszawiaków do spędzania czasu nad rzeką, ale także uświadomić im współodpowiedzialność za te tereny. Każdy, kto korzysta z uroków Wisły i jej nabrzeży, powinien zdawać sobie sprawę, że pozostawione śmieci nie tylko szpecą otoczenie. Wpływają także negatywnie na bezpieczeństwo innych użytkowników tych miejsc oraz wiślanego ekosystemu – mówi wiceprezydent Michał Olszewski.

Główne działania zaplanowane w ramach kampanii realizowane będą na całym warszawskim odcinku Wisły. Edukatorzy pojawią się między innymi na bulwarze, miejskich plażach, w rejonie Portu Czerniakowskiego, na Nadwiślańskim Szlaku Rowerowym i ścieżce rekreacyjnej na praskim brzegu. Kampania potrwa pięć miesięcy – od maja do końca września – informuje Warszawski Serwis Prasowy.