Zakwalifikowanie się do finału jest dla każdego z biorących udział
w konkursie, zarówno miejsc, jak i kraju, wielką szansą na
promocję. Budowanie wizerunku Polski jest procesem złożonym z
wielu elementów i aspektów, a turystyka stanowi jeden z jego
obszarów o szczególnym znaczeniu ze względu na pozytywne
skojarzenia, jakie wywołują u większości odbiorców podróże.
Dlatego tak ważne jest, żeby wykorzystać udział w konkursie do
promocji polskiej turystyki, a także do współdziałania na rzecz
pozytywnej rywalizacji z innymi krajami (kandydaturami w konkursie).

Do 7 lipca 2009 roku drogą elektroniczną poprzez stronę
internetową oraz telefon można oddać głos na nasze kandydatury.
Możemy głosować na obie, ponieważ występują w dwóch różnych
kategoriach. Efektem tego etapu głosowania jest wyłonienie spośród
261 wszystkich kandydatur 77 destynacji. Spośród nich - 21 lipca
2009 zespół ekspertów wybierze 21 finalistów, po 3 z każdej
kategorii, które poddane zostaną ponownemu powszechnemu, końcowemu
już głosowaniu w wyniku, którego w 2011 roku zostanie wybranych
Siedem Nowych Cudów Natury.

Strony internetowe:
http://www.mazurycudnatury.pl
http://www.bialowiezaforest.eu
http://www.new7wonders.com/nature/en/liveranking