Chcemy, aby w dniu swoich obrad, 1 czerwca,  tenże Sejm zrobił dzieciom prezent na Dzień Dziecka, i uchwalił dwa nowe prawa dzieci:
1.    Prawo dzieci do soboty bez telewizora
2.    Prawo dzieci do podróżowania z rodzicami w weekendy
Dlatego zwracamy się z apelem do dyrekcji, nauczycieli i dzieci przedszkoli i szkół – podpiszcie się pod naszą inicjatywą ustawodawczą z przymrużeniem oka! Kolorowymi dłońmi! Jak to zrobić? Tutaj jest wzór plakatu, który można wydrukować lub potraktować jako inspirację do namalowania swojego dużego plakatu. Niech dzieci maczają dłonie w farbkach i robią kolorowe odciski pod tekstem nowych praw. Skany lub zdjęcia plakatów z dłońmi poparcia (lub tylko ilość złożonych podpisów poparcia), wraz z informacją o przedszkolu, szkole (nazwa placówki, adres) przesyłajcie Państwo na adres: redakcja@znanenieznane.pl Zapraszamy też do popierania nowych praw w Internecie. Zajrzyj tutaj O kampanii społecznej: Dzieci spędzają w soboty średnio 3 godziny 4 minuty przed telewizorem, a rocznie - 34 dni przed telewizorem, ich rodzice średnio w weekendy prawie 10 godzin, a rocznie – 54 dni! (najnowsze badania TNS OBOP, styczeń-kwiecień 2011). Celem tej kampanii społecznej  jest zwrócenie uwagi na poważny i rosnący problem jakości więzi i bliskości w rodzinie. Kampania to społecznościowa inicjatywa ustawodawcza z przymrużeniem oka. Ambasadorem kampanii jest Marek Kamiński. Popiera nas również Anna Kobus i www.malypodroznik.pl Poparcie zbieramy w dziecinny sposób; np. ustanowiliśmy rekord w kategorii najdłuższa inicjatywa ustawodawcza skierowana do Sejmu Dzieci i Młodzieży: 30 metrów podpisów poparcia w formie kolorowych odcisków dłoni złożonych przez dzieci, młodzież i dorosłych w Świdnicy!

Informację prasową o kampanii można znaleźć tutaj
Zdjęcia ze startu akcji (w tym – zdjęcia Marka Kamińskiego z… czerwoną dłonią) są tutaj. Organizatorem kampanii społecznej jest Stowarzyszenie Wolna Przedsiębiorczość ze Świdnicy, pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka - Marka Michalaka.