Współpraca z myślą o wypoczynku

Sen odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Poprawa jakości snu to prosty, lecz skuteczny sposób na polepszenie ogólnego samopoczucia. Jednak jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Accor na zlecenie Novotel, aż 86% Europejczyków przyznaje się do problemów ze snem, z czego 45% obwinia za to stres. Bez wątpienia znaczny wpływ ma na to kultura ciągłej obecności w cyfrowym świecie, która negatywnie odbija się na wypoczynku i jakości snu. Filozofią, która przyświeca współpracy marki Novotel z aplikacją Calm, jest zwrócenie uwagi na przyjemność, jaką daje wypoczynek i sen. Projekt zachęca gości do relaksu i odprężenia oraz edukuje, jak sprawić, aby sen korzystnie wpływał na nasze samopoczucie i zdrowie.

Dla osób podróżujących z małymi dziećmi Novotel wprowadził w aplikacji Calm kolekcję Sleep Stories™, w tym specjalnie dla dzieci – Sleep Story™ „Rosy The Racoon”. Historie czytane są przez Annę Acton, brytyjsko-amerykańską aktorkę i wielokrotnie nagradzaną lektorkę. „Rosy The Racoon” opowiada historię zdeterminowanej i zręcznej Rosy, która jest szopem praczem i wbrew rodzinnej tradycji postanawia tkać koce, prześcieradła i poduszki dla reszty leśnych stworzeń, pomagając im zasnąć.

Współpraca marki Novotel i aplikacji Calm. Fot. materiały prasowe

W pokojach typu executive Novotel udostępnia gościom dzienniki snu stworzone wspólnie z Calm, których celem jest poprawa jakości snu. Mają temu służyć wskazówki, porady i ćwiczenia do wykonania przed pójściem spać. We wszystkich hotelach marki goście mogą także skorzystać z wyjątkowej i przyjaznej dla środowiska pościeli Live’N’Dream. Elastyczny materac przegubowy został specjalnie zaprojektowany tak, by zapewnić wyjątkową zdolność pochłaniania ruchu przez całą noc, gwarantując nieprzerwany sen.

Architektura snu

Podróże dla wielu osób są doskonałym sposobem na zadbanie o równowagę między zdrowiem fizycznym i psychicznym1. Dlatego w ramach kampanii marka Novotel ze współpracy z Calm przygotowała dla międzynarodowych dziennikarzy dwudniowe experience w świeżo wyremontowanym Novotel Gdańsk Marina. W jego trakcie reprezentanci kluczowych mediów mieli szansę zanurzyć się w doświadczenia, jakie oferują gościom hoteli obie marki. Nie zabrakło sesji medytacyjnych, zagadnień związanych z mindfulness i odpowiednią rutyną snu, a także aktywnego wypoczynku i menu przygotowanego specjalnie przez hotel z myślą o zapewnieniu jak najlepszej relaksacji. Dodatkowo dzięki współpracy z Mercedes Benz, dziennikarze rozpoczęli podróż w klimacie Novotel i Calm od przejazdu cichymi i komfortowymi elektrycznymi vanami EQV, mogąc zakosztować chwili wyciszenia i relaksu. Tym samym marka zwraca uwagę, że relaks w podróży może zacząć się już w momencie wyruszenia w drogę.

Elektryczny van Mercedes EQV. Fot. materiały prasowe

„Zielony” trend w hotelarstwie na całym świecie jest dostrzegany przez naszych klientów, którzy wiele czasu spędzają zarówno w służbowych, jak i prywatnych podróżach. Działanie zgodnie z regułami zrównoważonego rozwoju przestało być czymś nadzwyczajnym. Każdy drobiazg wyposażenia wnętrz, każde rozwiązanie technologiczne i udogodnienie może dzisiaj być mniej lub bardziej przyjazne środowisku. Integralną częścią podróży i pobytu w luksusowym hotelu jest korzystanie z środków transportu. Nie powinno więc dziwić, że sieci hotelowe stawiają na zrównoważony rozwój i budują swoją flotę w oparciu o pojazdy elektryczne. Jesteśmy tego świadomi, regularnie prowadzimy rozmowy z właścicielami dużych marek hotelowych o możliwości wykorzystania naszego luksusowego, elektrycznego vana Mercedes EQV, który świetnie sprawdzi się w obsłudze gości hotelowych – mówi Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz.

Zapewnienie gościom jak najlepszych warunków do wypoczynku, relaksu i odprężenia są kluczowe dla naszego hotelu, jak i całego zespołu – podkreśla Katarzyna Gudalewicz, dyrektor hotelu Novotel Gdańsk Marina. – Cieszymy się, że dzięki współpracy marki Novotel z aplikacją Calm możemy wznieść poziom guest service w hotelu na jeszcze wyższy poziom i z dbałością o najdrobniejszy szczegół edukować wszystkich odwiedzających Novotel Gdańsk Marina, w jaki sposób maksymalizować wypoczynek w podróży. To szczególnie istotne, biorąc pod uwagę naszą lokalizację, która pozwala na chwilę prawdziwego ukojenia i ucieczki od codzienności.

Elektryczny van Mercedes EQV. Fot. materiały prasowe

Kluczowym elementem wyjazdu była debata „Architektura snu”, w której eksperci zdradzili tajniki aranżacji przestrzeni hotelowych, w celu zapewnienia idealnego wypoczynku i relaksu dla wszystkich gości. Swoimi doświadczeniami i przemyśleniami podzielili się: Rafał Setlak – prodziekan ds. kierunku Architektura Przestrzeni Kulturowych na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, Małgorzata Oleszkiewicz – artystka, graficzka i malarka, absolwentka kierunku Architektura Wnętrz, Scenografii i Grafiki, Patrycja Matyjaszczyk – Regional Marketing Manager – Accor Eastern Europe oraz Katarzyna Gudalewicz – dyrektor hotelu Novotel Gdańsk Marina.

Debata „Architektura snu”. Fot. materiały prasowe

Jako architekci musimy pamiętać, że komfort i relaks to kwestia bardzo indywidualna, która z jednej strony wymaga ramowego podejścia, a z drugiej – przestrzeni na osobiste adaptacje względem preferencji każdego gościa – zaznacza Rafał Setlak, prodziekan ds. kierunku Architektura Przestrzeni Kulturowych, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku. – Dlatego oprócz wygodnych łóżek, warto pamiętać o materiałach redukujących hałas, odpowiednim oświetleniu i palecie barw w wystroju, a także o kwestiach takich jak cyrkulacja powietrza, regulacja temperatury czy umiejscowienie kontaktów do ładowania sprzętów elektronicznych. Z tego względu estetyka, która wpływa na pierwsze wrażenia i tworzy atmosferę, powinna iść w parze z funkcjonalnością mającą istotne znaczenie na komfort pobytu i wypoczynku.

Sleep Stories™ są dostępne w aplikacji Novotel x Calm Mini oraz w Calm w wersji premium. Autorska aplikacja Novotel i Calm jest dostępna dla wszystkich gości hotelowych za darmo w każdym pokoju za pośrednictwem kodu QR. Aplikacja obsługuje język angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, portugalski, koreański i japoński.

Novotel Gdańsk Marina. Fot. materiały prasowe

Zlokalizowany tuż przy plaży w Gdańsku Novotel Gdańsk Marina oferuje 194 nowoczesne i komfortowe pokoje, z których każdy zapewnia widok na morze. Goście mogą skorzystać z menu unikalnej restauracji Fish & Gin, a także szerokiego wachlarza udogodnień, takich jak basen, sauny, strefa wellness i fitness z siłownią oraz salą do crossfitu, korty tenisowe i boisko do siatkówki plażowej. Oferta i lokalizacja hotelu sprawiają, że to idealne miejsce na wymarzony wypoczynek nad polskim morzem.

Więcej informacji na temat współpracy Novotel i Calm można znaleźć tutaj. Więcej informacji na temat modeli EQV od Mercedes Benz można znaleźć tutaj.

1 Badanie Accor Northern Europe Travel Trends Report - https://press.accor.com/continental-europe/accornortherneuropetraveltrendsreport/?lang=en