Do testów, które potrwają do 23 maja na lotnisku Helsinki-Vantaa, Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów.

- Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej - mówi Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair. - Ten test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże nam poznać opinie podróżnych.

Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, przez specjalną aplikację wyślą swoje zdjęcie do systemu komputerowego, a podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Pracownik działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.

- Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej - mówi Heikki Koski z lotniska w Helsinkach. - System rozpoznawania twarzy umożliwi podróżowanie "z rękami w kieszeniach", bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące.​

Michał Cessanis