Czytelnicy czasopism podróżniczych najbardziej doceniają jakość i szczegółowość informacji o opisywanych miejscach oraz kosztach podróży. Jak wynika z badań Wybór Konsumenta pismem, które najlepiej spełnia powyższe kryteria jest "National Geographic Polska". Drugie miejsce w rankingu należy do magazynu "National Geographic Traveler". Wybór Konsumenta to badanie, którego celem jest rzetelne wyłonienie liderów w danej kategorii, na podstawie opinii konsumentów mających na co dzień kontakt z danym produktem lub usługą. W przypadku kategorii "czasopisma podróżnicze" badani to stali czytelnicy prasy związanej z podróżami. Grupa badawcza badania obejmowała 620 osób. W pierwszym etapie badania zorganizowano badania fokusowe, których celem było wyłonienie najistotniejszych cech w odniesieniu do czasopism podróżniczych. W drugim etapie konsumenci – stali czytelnicy tej kategorii prasy - uszeregowali powyższe cechy od najważniejszych do najmniej istotnych.
Szczegółowość i rzetelność
Zdaniem 84 proc. czytelników jakość informacji zawartych w czasopismach o tematyce podróżniczej jest najważniejszą cechą tego typu prasy. Szczegółowość danych o opisywanym miejscu to kolejny wyznacznik, jakim kierują się konsumenci w trakcie wyboru odpowiedniej gazety podróżniczej. Takiego zdania jest ośmiu na dziesięciu konsumentów. Dla około 80 proc. czytelników ważna jest różnorodność opisywanych miejsc oraz treść artykułów. W badaniu Wybór Konsumenta uwzględniono także siedem innych tytułów czasopism o tematyce podróżniczej: "Podróże", "Voyage", "Witaj w Podróży", "National Geographic Traveler", "Magazyn Turystyki Górskiej", "Poznaj Swój Kraj", "Wasze Podróże".Źródło: Raport "Magazyny Podróżnicze. Wybór konsumenta 2015"