Blind Note został powołany do życia przez belgijską wytwórnię Muziekpublique, a jego członkowie to czołowi artyści sceny muzyki World, specjalizujący się w grze na tradycyjnych instrumentach.  Koncerty w ciemnościach mają zintensyfikować odczucia zmysłowe towarzyszące występowi, ułatwić chłonięcie dźwięków i zapewnić odpowiedni odbiór muzyki. Warto tę muzykę poczuć, zwłaszcza że Blind Note prezentuje dźwiękowy eklektyzm totalny – na koncercie usłyszymy nazywany „przodkiem lutni” arabski instrument oud w aranżacjach Karima Baggili – Belga o jugosłowiańskich korzeniach – a także afrykańską lutnię hoddu – tradycyjny instrument Afryki Zachodniej z dwustuwiekową historią – na której gra fenomenalny senegalski muzyk, Malick Pathè Sow. Vardan Hovanissian z Armenii jest mistrzem starego instrumentu duduk, wyglądem przypominającego drewniany flet, który określany jest mianem „duszy Armenii’” i wydaje dźwięki zbliżone do wiolonczeli i saksofonu jednocześnie. Pochodzący z Turcji Emre Gültekin, grający na różnych odmianach saz – czyli perskiej lutni – ma na swoim koncie muzycznym współpracę m. in. z Goranem Bregovicem i jest jednym z najbardziej uznanych przedstawicieli muzyki tradycyjnej w swoim kraju. Na całej gamie instrumentów perkusyjnych z Ameryki Południowej (pandeiro, quatro, bombo, maracas, bongo) akompaniuje im Oswaldo Hernandez – meksykański perkusista z dwudziestoletnim doświadczeniem muzycznym. Wspomaga on Talike Gelle – wokalistkę z Madagaskaru, która specjalizuje się w śpiewie polifonicznym w języku Antandroy, używanym przez madagaskarską grupę etniczną o tej samej nazwie. Ta międzynarodowa podróż po krainie dźwięku ma swoją misję, a brak światła na koncertach jest symboliczny. Występy Blind Note mają bowiem charakter charytatywny – grupa wspiera europejską organizację Light for the World („Światło dla świata”), działającą na rzecz poprawy warunków życia osób niewidzących i niedowidzących oraz dotkniętych innymi niespełnosprawnościami w krajach rozwijających się, głównie w Afryce. Wyjątkowy pomysł koncertów w ciemności pomaga w propagowaniu szlachetnej inicjatywy organizacji i zwraca uwagę na problem niepełnosprawności w mniej uprzywilejowanych rejonach globu, a dochód ze sprzedanych ich płyt wspiera wiele pomocowych inicjatyw. Muzykę świata graną w całkowitej ciemności usłyszymy we Wrocławiu w ramach 7. edycji Brave Festival  – festiwalu przeciw wypędzeniom z kultury (2-8 lipca 2011 r.).  Będzie to jeden z występów tegorocznej edycji, podczas której na scenie muzycznej zobaczymy najstarsze rytuały z najdalszych zakątków świata zaprezentowane przez artystów m.in. z Burkina Faso, Bali, Indonezji czy Sri Lanki. W ramach festiwalu ruszy także 6. Przegląd Filmowy oraz 3. edycja Brave Kids, podczas której dzieci z Ugandy, Rwandy, Norwegii, Wrocławia, a także uchodźcy z Czeczenii, Inguszetii i Romowie z Czech wspólnie przygotują spektakl finałowy. Więcej informacji na stronie: www.bravefestival.pl oraz na profilu festiwalu na Facebooku: www.facebook.com/BraveFestival