Znaleźli oni ichnofosylia (skamieniałe tropy) zwierzęcia, które poruszało się po lądzie na czterech kończynach a żyło ok. 395 mln lat temu.
Artykuł wyżej wspomnianych naukowców poświęcony temu niecodziennemu odkryciu zamieszczony, została w 463 numerze prestiżowego pisma „Nature”, który ukazał się 7 stycznia 2010. Na stronie internetowej  „Nature” (www.nature.com) znajduje się film poświęcony temu odkryciu. W filmie zaprezentowany został, między innymi ,model, będący rekonstrukcją „rybopłaza”, który pozostawił te ślady. Autorem tego modelu jest Michał Pytlik - artysta plastyk, współpracujący z JuraParkiem w Bałtowie. Pracownicy JuraParku zgodnie z sugestią Piotra Szreka, jednego z odkrywców, zabezpieczyli znalezisko, poprzez wykonanie odlewu odkrytych tropów. Rekonstrukcję tego wyjątkowego zwierzęcia i odlew powierzchni z pozostawionymi przez niego tropami można obecnie obejrzeć w JuraParku w Bałtowie i w JuraParku w Solcu Kujawskim (www.jurapark.pl).
W JuraParkach w Bałtowie, Solcu Kujawskim i Krasiejowie, których właścicielem jest Stowarzyszenie „Delta” można także zobaczyć naturalnej wielkości modele innych prehistorycznych zwierząt- głównie dinozaurów. Rekonstrukcje te, wykonane przez współpracujących z JuraParkiem artystów plastyków (paleorzeźbiarzy), powstały w konsultacji z naukowcami z Państwowego Instytutu Geologicznego i Uniwersytetu Śląskiego dzięki czemu zgodne są z aktualnymi trendami w paleontologii. Patronat naukowy nad naszymi JuraParkami sprawuje dodatkowo Wydział Geologii Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytet Śląski i Państwowy Instytut Geologiczny w Warszawie, który prezentował nasze modele podczas obchodów 90-tej rocznicy swego powstania.
Istniejące i mające już swoich fanów JuraParki w Bałtowie i Solcu Kujawskim mogą, dzięki tym wyjątkowym rekonstrukcjom paleozoicznych, mezozoicznych i kenozoicznych zwierząt oraz odrobinie wyobraźni, stać się miejscem niezapomnianych wrażeń. Dodatkowo poprzez lekcje muzealne i warsztaty paleontologiczne, które są w nich prowadzone, możliwe staje się poznanie dziejów życia na naszej planecie.
W Krasiejowie na Śląsku Opolskim, miejscu gdzie odkryto największe w Europie pokłady kości triasowych gadów i płazów, a wśród nich skamieniałości blisko spokrewnionych z dinozaurami silezaurów, powstaje JuraPark, który będzie jednym z najpotężniejszych obszarów paleontologicznych świata. Pośród wielu rekonstrukcji prehistorycznych zwierząt królował będzie model największego lądowego zwierzęcia wszechczasów - amficeliasa. Zauropod ten miał prawie 60 metrów długości i wagę przekraczająca 100 ton. Ozdobą parku będzie nowoczesny obiekt naukowo- badawczy i związane z nim muzeum triasowe z tysiącami eksponatów. Całości dopełni „Tunel Czasu” umożliwiający podróż poprzez dzieje Ziemi i ewolucję życia na naszej planecie.