Piknik naukowy
Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik jest największą w Europie plenerową imprezą popularnonaukową. Jego celem jest  upowszechnianie wiedzy z różnych dyscyplin nauki poprzez spektakularne eksperymenty i doświadczenia. Ponad 150 instytucji z kraju i zagranicy zaprezentuje niemal 800 pokazów, które w widowiskowy sposób wytłumaczą zjawiska m.in. z zakresu optyki. Tematem przewodnim tegorocznego Pikniku będzie bowiem światło.
Światło
Słońce, ręcznie krzesane ogniska, lampy naftowe, elektryczność, niebieskie diody półprzewodnikowe... Tegoroczni Piknikowicze  prześledzą  historię  źródeł  światła. W ramach piknikowych pokazów zagrają na laserowej harfie czy zbudują światłowód z galaretki.
Coś dla humanistów
19. Piknik Naukowy to rozrywka nie tylko dla tzw. umysłów ścisłych. Organizatorzy i wystawcy przygotowali mnóstwo atrakcji także dla humanistów. Zainteresować mogą: zachód słońca w słoiku, wywoływanie zdjęć na liściu, czy słuchanie melodii stworzonego przez siebie rysunku.
Trochę historii
Piknik Naukowy odbędzie się po raz 19. Pierwszy Piknik Naukowy zorganizowano w 1997 roku dzięki inicjatywie prof. Łukasza Turskiego z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN oraz pracowników Polskiego Radia: Krystyny Kępskiej-Michalskiej i Roberta Firmhofera (od 2006 r. dyrektora Centrum Nauki Kopernik). Od 2013 r. odbywa się na Stadionie Narodowym w Warszawie. Zapraszamy na Stadion Narodowy w sobotę 9 maja 2015 - od 11.00 do 20.00. Wstęp wolny.