Historia Wódki…
Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich marek. To także jeden z naszych flagowych produktów eksportowych oraz nieodłączny element dziedzictwa narodowego. Dzięki ponad 600-letniej historii i tradycji wytwarzania stała się jednym z naszych symboli.

„Szkoci mają muzea whisky, Francuzi koniaków i szampana, nadszedł czas, by Polacy także zaczęli chwalić się swoim narodowym trunkiem. Stąd inicjatywa Pernod Ricard pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka, by stworzyć w Koneserze Muzeum Polskiej Wódki” – tłumaczył Andrzej Szumowski Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

16 maja została podpisana umowa najmu, na mocy której Muzeum Polskiej Wódki powstanie w zrewitalizowanym XIX-wiecznym budynku dawnej Rektyfikacji na terenie Centrum Praskiego Koneser.

Muzeum Polskiej Wódki jest wynikiem doświadczeń oraz strategii działania Grupy Pernod Ricard. Najważniejsze marki Grupy mają już muzea im poświęcone: whiskey Jameson w Dublinie, Becherovka w Karlowych Varach, Beefeater w Londynie, rum Havana Club na Kubie, szampan Mumm w Reims , koniak Martell w Cognac i wiele innych .Najwyższy czas, aby Polska Wódka, w tym marki ikony - Wyborowa, Luksusowa, znalazła miejsce godne pokazania jej bogatej, ponad 600-letniej historii oraz tradycji jej wytwarzania.”- powiedział Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu Wyborowa S.A./Pernod

Ricard Polska
Opracowanie stałej ekspozycji poddane jest otwartemu konkursowi organizowanemu we współpracy z SARP. W skład jury konkursu wejdą zarówno architekci, przedstawiciele Pernod Ricard Polska, Stowarzyszenia Polska Wódka, jak i reprezentanci świata kultury. Ekspozycja ma być nowatorska, interaktywna i angażująca odbiorców.
…to też historia Konesera

„Dzięki ulokowaniu Muzeum w Koneserze wprowadzimy genius loci tego miejsca w XXI wiek” – podkreślił Michał Skotnicki Prezes BBI Development SA.

Koneser jest przestrzenią wyjątkową – postindustrialne budynki z czerwonej cegły oraz zabytkowe i zachowane instalacje, które kiedyś służyły do produkcji wódki nadają niespotykaną gdzie indziej atmosferę. To tu produkowane były takie marki jak Luksusowa czy Wyborowa.

„Dlatego bardzo ważne jest to, że powstanie ono na Pradze – korzyści związane z ruchem turystycznym oraz programem kulturalnym odczują mieszkańcy jak i lokalni przedsiębiorcy” – dodał Skotnicki.
Muzeum wpisze się w inwestycję Centrum Praskie Koneser realizowaną przez BBI Development i Grupę Liebrecht & wooD.
"Po dobrych doświadczeniach związanych ze wspólną realizacją wielokrotnie nagradzanego Placu Unii, nasze firmy stworzą kolejne unikalne miejsce w Warszawie. Planujemy budowę wielofunkcyjnego kwartału, oferującego atrakcyjne połączenie przestrzeni mieszkaniowej, komercyjnej i kulturalnej - bardzo potrzebnej we współczesnej Warszawie. Cieszymy się z podpisania umowy w sprawie powołania Muzeum Polskiej Wódki, gdyż partnerstwo z tą instytucją odzwierciedla ideę Konesera, jako miejsca umiejętnie łączącego tradycję z nowoczesnością" – powiedział Marc Lebbe, Dyrektor Zarządzający Grupy Liebrecht & wooD.

Projekt kompleksu Konesera obejmuje adaptację zabytkowych postindustrialnych budynków fabrycznych dawnej wytwórni wódek i powstanie nowoczesnych obiektów harmonijnie wpisujących się w zabytkową tkankę. Już powstaje tu część mieszkalna i niedługo zaczną powstawać przestrzenie handlowe, usługowe oraz biurowe. To będzie istotny fragment tkanki Warszawy z 342 mieszkaniami (loftami i soft loftami), ponad 28 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni handlowej, na których powstaną, butiki, restauracje, punkty usługowe oraz 22 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Będzie to tętniące życiem miejsce w sercu historycznej Pragi.