Mężczyźni niechętnie przyznają się do swoich słabości, dlatego gabinety lekarskie omijają szerokim łukiem. Movember to inicjatywa powstała w 2004 roku w Australii, której celem było uświadomienie wagi profilaktycznych badań wśród mężczyzn. Na znak solidarności uczestnicy kampanii na cały listopad porzucają golarki, zapuszczając bujne wąsy, które stały się symbolem walki z rakiem prostaty i chorobami dotykającymi mężczyzn. Rok rocznie ogromne przedsięwzięcie angażuje prawie 4 miliony osób w 21 krajach.

W tym roku inicjatywa zawitała także do Polski, dzięki wsparciu firmy Bridgestone. - Obecnie wąsy przeżywają swój renesans. W Polsce jednak nadal są one utożsamiane głównie z designem, jako chwytliwy akcent modowy, często odbierany z dystansem. Celem naszej akcji jest zwiększenie świadomości mężczyzn, że profilaktyka jest lepszym rozwiązaniem niż leczenie zbyt późno wykrytego schorzenia. Dlatego chcemy przywrócić wąsom ich dawną świetność i uświadomić mężczyznom i wszystkim uczestnikom akcji, że piękne wąsy są także symbolem męskiego zdrowa. Popieramy! – mówi Anna Paszt Marketing & PR Manager Bridgestone.
Inicjatywa napędzana jest heroiczną podróżą dwóch Bridgestone Bros po europejskich stolicach zarostu. W trakcie trwania Movember, na stronie www.beeneverywhere.eu, Bridgestone udostępnia odwiedzającym mnóstwo treści, związanych z poszukiwaniami najbardziej oryginalnych wąsów.