Od 1 czerwca br. można zgłaszać fotografie do 9 Wielkiego Konkurs Fotograficznego National Geographic. Prace będą przyjmowane do 31 sierpnia 2013 r. za pośrednictwem strony www.wkf.national-geographic.pl w ramach 5 kategorii tematycznych: Krajobraz,
Zwierzęta,
Ludzie,
Fotoreportaż
kategorii specjalnej: Najszybciej do doskonałości, której patronuje sponsor konkursu firma Samsung
Aby wziąć udział w konkursie należy zarejestrować się na stronie www.wkf.national-geographic.pl. Każdy uczestnik może przesłać do 5 fotografii w każdej kategorii tematycznej z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, w której można nadesłać minimum 3 a maksimum 6 zdjęć. Każde zdjęcie musi posiadać: tytuł, opis, miejsce jego zrobienia oraz rok, w którym zostało wykonane. Szczegółowe informacje o sposobie zgłaszania zdjęć znajdują się w regulaminie konkursu, który dostępny jest na stronie: http://wkf.national-geographic.pl/regulamin.

Zdjęcia nadesłane do konkursu podlegają ocenie Jury, w którego skład w tegorocznej edycji wchodzą: Tomasz Tomaszewski – przewodniczący jury, konsultant generalny polskiej edycji National Geographic, Piotr Adrews – fotograf wojenny pracujący dla Agencji Informacyjnej Reuters, Maciej Nardalik - członek prestiżowej amerykańskiej agencji VII, Grzegorz Leśniewski – fotograf przyrody, jedyny Polak został zaproszony do projektu Wild Wonders of Europe, Martyna Wojciechowska - dziennikarka i podróżniczka, redaktor naczelna magazynu National Geographic Polska, Wojcich Franus - kierownik działu graficznego National Geographic Polska oraz Rafał Olejniczak - szef Radia ZET i Chilli ZET, fotograf z zamiłowania. Spośród nadesłanych zdjęć Jury konkursu przyzna: Grand Prix, a także 1 miejsce i 2 wyróżnienia w każdej z 5 kategorii tematycznych.

GRAND PRIX
Aparat Samsung Smart Camera NX300 z obiektywami i-Function:EX-S45ADB, EX-W16NB,EX-T50200CSB, Notebook Samsung NP540U3C-A01PL z dotykowym ekranem, Monitor Samsung S27B970D z naturalnym odwzorowaniem kolorów, Karta SD Samsung MB-SPBGC 32GB.
PIERWSZE MIEJSCA

Aparat Samsung Smart Camera NX1100 z obiektywem, SAMSUNG GALAXY NOTE 10.1 GT-8000, Karta SD Samsung MB-SPBGC 32GB.

WYRÓŻNIENIA
Aparat Samsung Smart Camera EX2F, Drukarka Samsung CLP 365W z WIFI, Karta SD Samsung MB-SPBGC 32GB.
Niezwykle cieszę się, że już poraz kolejny bedę mogła uczestniczyć w obradach Jury. Od 2005 roku oceniliśmy już ponad 377 tys. zdjęć, blisko 58 tys. uczestników – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna miesięcznika „National Geographic Polska”. Te liczby mówią same za siebie. Polacy lubią i potrafią fotografować o czym świadczy coraz wyższy poziom prac w kolejnych edycjach konkursu  – dodaje Martyna Wojciechowska.

Uroczyste ogłoszenie wyników 9 edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic nastąpi podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 25 września 2013 r. 30 września br. natomiast na rynek trafi magazyn „National Geographic Polska”, na którego łamach zostaną opublikowane wszystkie nagrodzone fotografie. Zwycięskie zdjęcia zostaną również zamieszczone na stronie www.wkf.national-geographic.pl.

Sponsorem konkursu i Patronem kategorii Najszybciej do doskonałości jest firma Samsung. Patroni medialni to: National Geographic Polska, National Geographic Channel, Gala, Focus, Claudia, Gazeta.pl, Miesięcznik Foto, Fotoblogia, Empik,  Radio Zet.

INFORMACJE O KONKURSIE
Pierwsza edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego wystartowała w 2005 r. i od razu uzyskała poparcie oraz uznanie Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za wydarzenie nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 r. międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu. W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic wyróżnieniem Brand Promotion Consumer Focus Award – uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników. Konkurs znalazł się również na liście „Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta” opublikowanej przez miesięcznik Press.