„Bajkowy urlop w Polsce" – pod takim tytułem rozpoczęła się w największych polskich miastach kampania promująca wypoczynek w kraju

Kampania „Bajkowy urlop w Polsce" nie jest konkurencyjną propozycją dla zagranicznej, wybieranej przez Polaków, tak chętnie, między innymi ze względu na klimat. Stanowi ofertę komplementarną, mającą zainteresować polskimi produktami turystycznymi przez cały rok.

Na początku stycznia 2014 roku w największych polskich miastach pojawiło się 184 zewnętrznych tablic reklamowych. Do 31 stycznia br. w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Wrocław, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Bydgoszczy, Poznaniu, Opolu będzie można zobaczyć wypracowaną przez Polską Organizację Turystyczną wraz regionami linię kreacyjną.

Po raz pierwszy powstał wspólny przekaz reklamowy, uwzględniający specyfikę wszystkich regionów. Wybór produktów a także motywów bajkowych został dokonany przy ścisłej współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi i ich akceptacji.

Kampania promuje produkty turystyczne województw: zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego, śląskiego, podlaskiego, opolskiego, lubuskiego i kujawsko-pomorskiego.

I tak atrakcje turystyczne kujawsko-pomorskiego będą prezentowane w Gdyni i w Warszawie; lubelskiego we Wrocławiu, Łodzi i Warszawie; opolskiego w Krakowie, Warszawie i Katowicach; podlaskiego w Bydgoszczy, Gdyni i Warszawie; śląskiego w Krakowie, Łodzi i Warszawie; świętokrzyskiego w Łodzi i Warszawie; warmińsko-mazurskiego w Gdańsku, Gdyni i Bydgoszczy; wielkopolskiego w Warszawie, Katowicach, Bydgoszczy oraz Opolu a zachodniopomorskiego w Warszawie i Poznaniu.

Przywołanie skojarzeń ze świata baśni i marzeń to zachęta do podróżowania po Polsce - kraju, w którym wszystko jest możliwe, bo wszystko, co ją tworzyło i tworzy jest unikatowe i inspirujące. Każdy region to inna opowieść, legenda i możliwości. Po prostu bajkowy urlop w Polsce!

Bajkowa kreacja już dziś zdobyła bardzo pozytywne opinie. Piękne fotografie z regionów chętnie pokazywane są przez media i komentowane na forach. Potrzeba spójnego przekazu reklamowego pozwoliła wypracować ujednoliconą linię kreacyjną a świadomość efektywności skoordynowanej współpracy, przekłada się na jej wykorzystywanie przez wszystkie regiony.

Kreacje, które powstały we współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, z wykorzystaniem symboli stosowanych przez miasta, czy regiony, w zgodzie z ich strategią komunikacyjną.

Dolnośląskie - góry, zamki, pałace i malowniczy Wrocław, po którym oprowadzą wrocławskie krasnale.

Kujawsko-pomorskie – dla każdego, kto lubi być w miejscach urzekających przyrodą i pięknie położonych kurortach.

Lubelskie
- na styku kultur wschodu i zachodu. Chwilo trwaj! z Carnaval Sztuk-Mistrzów w Lublinie-świętem miłośników sztuki, magii i teatru. Naturalnym skojarzeniem wydał się wiec bohater z krainy czarów, a w tle magiczne chwile z festiwalu Sztuk Mistrzów.

Lubuskie - Natura i przygoda w najbardziej zalesionym regionie Polski (mowa o przecudnym, głębinowym jeziorze łagowskim o szafirowym kolorze). Dla wszystkich, którzy lubią aktywnie spędzać czas. Taki produkt w regionie faktycznie istnieje i cieszy się dużym powodzeniem.

Łódzkie – film, muzyka, moda i z najnowszej kolekcji Pantofelek z Manufaktury.

Małopolskie - O północy Kraków nie śpi, historyczne serce Polski bije i przyciąga turystów magicznym klimatem i wspaniałymi zabytkami.

Mazowieckie – Warszawa to miejsce pełne atrakcji dla turysty aktywnego i lubiącego zabytki gotowego na przygodę z Warszawską Syrenką.

Opolskie – bajkowa Ścieżka Rowerowa wiodąca przez krainę pełną skarbów kultury i przyrody. Turystyka rowerowa jest produktem regionu, pokazujemy możliwość jej uprawiania w przepięknej scenerii, jaką stanowi największa bodaj atrakcja turystyczne regionu, czyli zamek w Mosznej.

Podkarpackie - Odkryj nieodkryte (tak mówi o sobie region) dzięki miejscom, kryjącym wielki potencjał zarówno dla szukających adrenaliny jak i klimatu do biznesowych spotkań.

Podlaskie - W zgodzie z naturą w najmniej zurbanizowanej części Polski, oglądając rzadkie gatunki fauny i flory.

Pomorskie –dla kochających piękne zabytki i zakochanych spacer po Gdańsku i nad Morzem uczuć.

Śląskie – wspinaczka… tu każdego przepełnia Pozytywna energia (to hasło regionu) Szlak Orlich Gniazd prezentowany na zdjęciu to także Złoty Certyfikat POT!

Świętokrzyskie – czaruje! to pełne uroku miejsce, gdzie na szlaku rowerowym można zetknąć się z bohaterami legend. Województwo od dłuższego czasu używa tego hasła promocyjnego i wizerunku Czarownicy nie chcieliśmy, zatem burzyć tej strategii, ale działać w zgodzie z nią.

Warmińsko-mazurskie - Rybka na Mazurach najlepiej smakuje miłośnikom sportów wodnych i wędkarstwa, dla których to raj na ziemi.

Wielkopolska - Kraina czarów z wieloma zabytkami, zapierającymi dech w piersiach zamkami najważniejszym w Polsce ośrodkiem targowym Poznaniem.

Zachodniopomorskie - Niebo dla żeglarzy z wieloma szlakami żeglugowymi czy kajakowymi,nadmorskimi kurortami z mnóstwem atrakcji dla każdego turysty. To priorytetowy produkt regionu.
Kampania realizowana jest przez Polską Organizację Turystyczną ze środków unijnych.