Porsche Cayenne to samochód, który przedefiniował pojęcie luksusu i sportowego charakteru w segmencie SUV-ów. Spełnia oczekiwania zarówno miłośników sportowych aut, jak i osób poszukujących wysokiej jakości materiałów oraz komfortu. Od momentu debiutu w 2002 roku podbił serca fanów motoryzacji na całym świecie. Jego imponujący design, doskonałe osiągi i rozwiązania technologiczne sprawiły, że stał się jednym z najbardziej pożądanych samochodów na rynku. 

 

Nowe Cayenne debiutuje z wysoce zdigitalizowaną koncepcją wyświetlania informacji i obsługi, nowymi układami podwozia, dwoma wersjami nadwozia (SUV i Coupé) oraz technologicznie zaawansowanymi funkcjami. Ze znacząco udoskonaloną konstrukcją i poszerzoną gamą wersji silnikowych nowe Cayenne podkreśla ambicje marki do stworzenia najbardziej sportowego auta w tym segmencie. Jest połączeniem elegancji, charakteru oraz doskonałej jakości wykonania, które od samego początku wyróżniają markę Porsche.

To jedna z najszerzej zakrojonych aktualizacji produktów w historii Porsche - powiedział Michael Schätzle, wiceprezes ds. linii produktów Cayenne.

Synonim luksusu i sportu

Design zewnętrzny Cayenne odzwierciedla sportowy sznyt samochodu. Charakterystyczna sylwetka z długim przodem, nisko osadzoną linią dachu i muskularnymi nadkolami przyciąga wzrok, a przede wszystkim zapewnia dynamiczny wygląd. Tył definiują trójwymiarowe lampy, harmonijnie stylizowana dolna partia oraz nowy zderzak ze zintegrowanym miejscem na tablicę rejestracyjną. Poszerzona paleta lakierów z trzema nowymi odcieniami oraz nowa gama 20-, 21- i 22-calowych obręczy kół umożliwiają indywidualną konfigurację samochodu.

Nowy Cayenne został również wyposażony w nowoczesne elementy stylistyczne, takie jak większa atrapa chłodnicy czy smuklejsze reflektory LED, które podkreślają jego sportowy charakter. Standardowe wyposażenie obejmuje model LED Matrix, a nową opcję stanowią reflektory LED HD Matrix. Maskują one położenie innych użytkowników drogi, zapobiegając ich oślepianiu. Dostępny jest również szereg trybów oświetlenia, który zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy w różnych warunkach.

Maciej Sznek, EscargoFoto

Odpowiedzialny wybór

Pod maską nowego Cayenne kryje się imponujące portfolio silników. Dostępne są różne warianty napędowe, w tym benzynowe i hybrydowe, które zapewniają doskonałe osiągi i dynamiczną jazdę - oferują imponującą moc, moment obrotowy, a przy tym pozwalają na niezwykle płynne prowadzenie samochodu.

Warto nadmienić, że wersje hybrydowe oferują niską emisję CO2. Jedną z najważniejszych innowacji w nowym Cayenne jest wprowadzenie technologii hybrydowej plug-in. Pozwala ona na jazdę na czysto elektryczny napęd, co przekłada się na niższe emisje CO2 i większą oszczędność paliwa. Dzięki temu, nowy Cayenne nie tylko zapewnia doskonałe osiągi, ale również dba o środowisko naturalne.

Gamę Cayenne reprezentuje zoptymalizowany 3,0-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Generuje on teraz moc 260 kW (353 KM) oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sześciocylindrowy motor stanowi również podstawę zespołu napędowego najnowszego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, wzmocnionym do 130 kW (176 KM), moc systemowa wzrasta do 346 kW (470 KM). Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, zapewnia zasięg WLTP w trybie elektrycznym do 90 km.

Sercem nowego Cayenne S jest kompleksowo udoskonalony 4,0-litrowy silnik V8 biturbo z maksymalną mocą 349 KW (474 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Zarówno w SUV-ie, jak i w Coupé pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Co ważne, nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Zainteresowani? Dzięki pojemości zwiększonej do 25,9 kWh wysokonapięciowy akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km jedynie na napędzie elektrycznym. Z kolei nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania do mniej niż 2,5 godziny (mimo pojemniejszej baterii).

Maciej Sznek, EscargoFoto

Połączenie innowacji i doskonałości

Kabina została zaprojektowana tak, aby zapewnić maksymalną wygodę dla kierowcy i pasażerów nawet podczas długich podróży. Cayenne oferuje również dużą ilość miejsca na bagaż, dzięki czemu jest idealny zarówno na codzienne użytkowanie, jak i na dalsze wyjazdy.

Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, precyzyjne wykończenie i ergonomiczne rozmieszczenie elementów sprawiają, że wnętrze Cayenne jest prawdziwym miejscem relaksu. Dodatkowo, samochód został wyposażony w najnowsze systemy multimedialne i nawigacyjne, które umożliwiają łatwą obsługę i zapewniają dostęp do szerokiej gamy funkcji. 

Przeprojektowany kokpit Cayenne po raz pierwszy obejmuje w pełni cyfrowy 12,3-calowy zestaw wskaźników w tak zwanej zakrzywionej, wolnostojącej formie. Konsola centralna ma intuicyjny interfejs i umożliwia łatwą obsługę systemów multimedialnych, a także nawigacji. Dodatkowo, pasażer przodu po raz pierwszy w Cayenne dysponuje własnym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym o przekątnej 10,9 cala, który wzbogaca wrażenia z jazdy. W zależności od rynku, pasażer ma również możliwość strumieniowego przesyłanie treści wideo podczas podróży. Specjalna folia sprawia, że kierowca nie widzi zawartości tego wyświetlacza.

Maciej Sznek, EscargoFoto

Bezpieczeństwo i… zdrowie

Porsche kładzie jeszcze większy nacisk na bezpieczeństwo i w rezultacie nowe Cayenne jeszcze skuteczniej wspiera kierowcę w trudnych sytuacjach na drodze zarówno w dzień, jak i w nocy.  Klienci mogą korzystać z szerokiej gamy nowych i zoptymalizowanych systemów asystujących. Wprowadzono:

  • ogranicznik prędkości,
  • asystenta omijania przeszkody, 
  • asystenta skrętu 
  • oraz udoskonalony system Porsche InnoDrive, dostępny w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem.

Porsche zadbało również o aspekt zdrowotny, który jest wisienką na torcie oferowanych udogodnień. Mowa o systemie kontroli jakości powietrza. Standardowo samochód wykorzystuje predykcyjne dane nawigacyjne do wykrywania zbliżających się wjazdów do tuneli i automatycznie aktywuje wówczas recyrkulację powietrza. Opcjonalnie czujnik wykrywa poziom drobnych cząstek pyłu w powietrzu i w razie potrzeby wielokrotnie przepuszcza je przez filtr drobnego pyłu. Dodatkowo wiele zarazków i zanieczyszczeń z powietrza usuwa jonizator - co jest szczególnie korzystne dla alergików. Mówiąc wprost, najnowsze Porsche Cayenne działa jak mobilny oczyszczacz powietrza.

Maciej Sznek, EscargoFoto