Konkurs na logo dla Dworca Centralnego został zorganizowany przez PKP SA oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Projekt szybko wejdzie w życie: już w grudniu będzie można podziwiać logo na terenie Dworca Centralnego.
Jednak przestrzeń miejska to nie wszystko. Powstanie również specjalnie stworzoną dla Centralnego linia produktów marketingowych.
- Bardzo nas cieszy zainteresowanie konkursem na logo Dworca Centralnego. Dworzec Centralny to dla warszawiaków szczególne miejsce. Jego rola komunikacyjna i kulturowa sprawiają, że jest on marką samą w sobie - mówi Justyna Sołtyk, dyrektor Departamentu Marketingu w PKP SA. - Jestem przekonana, że zwycięski projekt pomoże nam w komunikowaniu dworca jako miejsca wyjątkowego, gdzie zarówno pasażerowie, jak i mieszkańcy miasta mają okazję uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach kulturalnych i społecznych.

PKP SA argumentuje swój wybór w ten sposób: - O naszej decyzji zadecydował przede wszystkim minimalistyczny, nowoczesny design, zaproponowany przez autorki. Logo nawiązuje formą do rozkładów jazdy pociągów i punktów na mapie.

- W mojej opinii to doskonały projekt! Wyjątkowo prosty pod względem graficznym, a jednocześnie nietracący niczego w warstwie przekazu. To z jednej strony po prostu przystanek, taki jak na mapkach linii metra na całym świecie, a jednak jedyny na linii - w samym Centrum - mówi Agata Cywińska, architekt wnętrz.