Pandora neutralizuje ślad węglowy

Co takiego robi marka Pandora, aby działać bardziej proekologicznie i prospołecznie? Niemało! Co roku raportuje swój ślad węglowy, oceniając potencjalne ryzyko związane z klimatem. Firma zapowiedziała również, że do 2025 roku, a zatem już wkrótce, zmniejszy emisję gazów cieplarnianych o 50% w stosunku do wartości bazowej z 2019 roku. W planach (do 2040 roku) ma też osiągnięcie zerowej emisji netto CO2. 

Materiały prasowe

Sposobów na realizację tych ambitnych założeń jest wiele, m.in. uwzględnienie planów dotyczących mniejszego zużycia energii elektrycznej (w sklepach, zakładach produkcyjnych, biurach oraz centrach dystrybucyjnych). Nowe rozwiązania mają na celu produkcję biżuterii w bardziej zrównoważony, odpowiedzialny sposób. 

Odpowiedzialne praktyki biznesowe, takie jak recykling materiałów i odpadów, zawsze były częścią sposobu działania Pandory, a teraz zobowiązujemy się do osiągnięcia ambitnych celów, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i pomóc w promowaniu zrównoważonego rozwoju w branży jubilerskiej – zapewnia Aleksander Lacik, CEO Pandory.

Materiały prasowe

Obieg zamknięty i zaufane źródła surowców

Złoto i srebro to najpopularniejsze metale szlachetne, z których powstaje biżuteria marki Pandora. Nic więc dziwnego, że podjęto decyzję, aby w 100% pochodziły one z recyklingu (od grudnia 2023 roku, mimo że był to cel dopiero na rok 2025). Dzięki temu uniknięto emisji około 58 000 ton CO2 rocznie, która jest porównywalna np. do rocznego zużycia energii elektrycznej przez 11 000 domów. Te liczby robią wrażenie.

Materiały prasowe

Wiedzieliście, że przygotowanie kawy latte wytwarza większy ślad węglowy, aniżeli wyprodukowanie srebrnej zawieszki z drzewem genealogicznym Pandory? 

Nie bez znaczenia są również kontrole dotyczące odpowiedzialnego łańcucha dostaw minerałów. Metale szlachetne, których używa się do produkcji biżuterii Pandory, pochodzą od certyfikowanych, odpowiedzialnych rafinerii. Jest to zasługa m.in. Kodeksu postępowania Rady ds. Odpowiedzialnej Biżuterii i standardów kontroli pochodzenia weryfikowanych przez Radę Odpowiedzialnej Biżuterii. 

Materiały prasowe

Co więcej, Program Odpowiedzialnego Zaopatrzenia (RSP) marki Pandora bazuje na trzech zasadach:

  1. kodeksie postępowania dostawców;
  2. polityce odpowiedzialnego zaopatrzenia;
  3. normie materiałowej. 

Program Odpowiedzialnego Pozyskiwania marki Pandora opiera się na wytycznych OECD – dotyczą one należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw minerałów z obszarów dotkniętych konfliktami i obszarów wysokiego ryzyka.

Pandora wybiera więc dostawców wszystkich surowców (a zatem nie tylko srebra i złota, ale też miedzi, cyrkonii, opakowań, skór, poliestru, szkła, materiałów drzewopodobnych i tworzyw sztucznych), tylko wtedy, kiedy wpisują się w międzynarodowe standardy poszczególnych kategorii. Jeżeli któregoś z dostawców uznaje się za stwarzającego wysokie ryzyko, musi przeprowadzić audyt dwa razy w roku.

Materiały prasowe

Owoc współpracy Pandory z UNICEF: limitowany charms

Marka Pandora w 2019 roku nawiązała współpracę z organizacją UNICEF i w tym krótkim czasie pomogła już ponad 10 milionom osób, gwarantując im dostęp do rozwojowych programów oraz edukacji. Firma w ciągu niecałych 5 lat przekazała również UNICEF 11 milionów dolarów.

Partnerstwo Pandory ma także pomóc w zbiórce funduszy na programy UNICEF m.in. w Burundi, Chinach, Gwatemali, Nepalu i Serbii. Te projekty będą wspierać rozwój umiejętności, przedsiębiorczości i innowacji społecznych w obrębie tych lokalnych społeczności.

Dopełnieniem tej pięknej współpracy jest srebrny, limitowany charms „Silne Kobiety”, który przedstawia graficzny symbol płci żeńskiej.

Materiały prasowe

Na przodzie zawieszki widzimy niebieski, laboratoryjny opal, a z tyłu – wymowny grawer. Celem kooperacji marki Pandora i organizacji UNICEF jest wsparcie dzieci i młodzieży z całego świata (w szczególności dziewczynek).

Materiały prasowe

Taki charms to wspaniały pomysł na symboliczny prezent dla bliskiej ci osoby. Spiesz się, jest w sprzedaży tylko do 22 maja 2024 roku! 

 

 

Materiał promocyjny marki Pandora.