Projekt powstał dzięki sile napędowej dwóch kobiet: graficzki Kasi Kubickiej i kuratorki Joanny Kinowskiej, we współpracy z Wiktorią Michałkiewicz. Wystawa "Photobooks From Poland" będzie częścią prestiżowych targów książki fotograficznej "Polycopies", które odbywają się równolegle do Paris Photo. W programie przewidziano spotkania z autorami książek:

"I LOVE YOU DAD", pierwsza indywidualna książka fotograficzna Karola Grygoruka jest opowieścią o władzy i jej kwestionowaniu. W ramach projektu fotograf udokumentował głębokie podziały tajskiego społeczeństwa, gdzie pod powierzchnią ukształtowaną zgodnie z paradygmatem władzy znajduje się świat niedostrzegany lub pomijany - szczególnie przez zachodnich turystów, którzy również przyczyniają się do podziałów w tajskim społeczeństwie. Artysta zwraca obiektyw w stronę osób niedostrzeganych: wykluczonych, najbiedniejszych żyjących w dzielnicach slumsów, ladyboy’ów, prostytutki, ale też nastolatków zafascynowanych kulturą Zachodu.

Kacper Kowalski 20 lat temu zaczął realizować dwie pasje - pilotowanie oraz fotografowanie. Jako paralotniarz, pilot samolotów i wiatrakowców, wznosił się w powietrze z silnikiem przymocowanym do pleców, by odkrywać świat form, kształtów i wzorów, który odsłaniał się tylko przed jego oczami. Z poziomu stu pięćdziesięciu metrów nad ziemią krajobraz, który widział i fotografował zmieniał się w abstrakcyjne kadry, które chciał zobaczyć. Poszukiwanie kolejnych ujęć sprawiło, że latanie stało się uzależnieniem, a aparat wymówką do odkrywania nieskończoności w powietrzu – w stanie nie-bycia, pomiędzy ekscytacją a medytacją. W 2015 roku coś się zmieniło –  Kowalski poczuł, że pewien etap jego twórczości został zamknięty: nie tylko dlatego, że jego oko mogło być zastąpione przez aparat przymocowany do drona, ale również dlatego, że artystyczna wizja, która wyróżniała jego zdjęcia przez lata kariery, przestała przynosić mu satysfakcję. To był początek projektu „Over”, które ukoronowaniem jest książka. 

Natomiast pierwsza indywidualna książka fotograficzna Jacka Kołodziejskiego pod tytułem "Freckle/s" podsumowuje proces formalnych poszukiwań artysty, zapoczątkowany dziesięć lat temu: “Dziesięć lat temu zamówiłem w Zakładzie Robotyki idealny kwadrat, który został wycięty w metalowej płytce. Położyłem go w ciemni na papierze światłoczułym i naświetliłem. Powtórzyłem ten proces tysiąc razy, naświetlając stykowo papier przez papier. Każdy kolejny obraz stał się negatywem kolejnego. W rezultacie tego eksperymentu ujawnił się potencjał figury idealnej, organicznego kształtu”, opisuje artysta w tekście towarzyszącym publikacji.