Największa brytyjska linia lotnicza, ogłosiła, że po raz pierwszy w historii przewiozła na pokładach swoich samolotów 12 milionów pasażerów biznesowych w ciągu kolejnych 12 miesięcy (do marca 2014)! Oznacza to, że jeden na pięciu z 62 milionów pasażerów easyJet podróżuje w celach biznesowych. Dla porównania – w  2010 roku, linia zabrała na pokład swoich samolotów 8,4 miliona pasażerów podróżujących służbowo. Pokazuje to skalę wzrostu popularności przewoźnika – liczba podróży biznesowych wzrosła o 44%, przy zachowaniu najwyższej wydajności linii.

Rok 2013 upłynął easyJet pod znakiem rozwoju oferty podróży służbowych. Wprowadzono taryfę Inclusive Fare, która łączy Flexi Fare (oferta nieograniczonej możliwość zmiany daty podróży do dwóch godzin przed planowanym wylotem) oraz przywilej pierwszeństwa wejścia na pokład samolotu na większości głównych lotnisk. Przewoźnik koncentrował się również na zacieśnianiu współpracy z biurami podróży oraz z organizacjami publicznymi
i prywatnymi działającymi w tym sektorze turystyki.

- Wzrost podróżujących w celach biznesowych pokazuje, że sprawdza się kierunek w strategii rozwoju firmy, który obraliśmy w 2010 roku. Zwiększyliśmy atrakcyjność naszej oferty podróży służbowych dzięki takim propozycjom jak wybór miejsc w samolocie, taryfa Inclusive Fares i oferta Fast Track. Każde z tych rozwiązań pozwoliło nam przyciągnąć więcej pasażerów biznesowych i poszerzyć nasze udziały w rynku podróży korporacyjnych. Wzrost podróżujących może być również odczytywany jako sygnał rosnącego zaufania do nas ze strony przedsiębiorstw w całej Europie – skomentowała Carolyn McCall, prezes easyJet.

– Rynki wielu krajów, w tym także rynek Wielkiej Brytanii, zaczynają odczuwać poprawę sytuacji ekonomicznej. Oferta easyJet łączy szeroką sieć destynacji biznesowych, niskie ceny i miłą obsługę. Wierzymy, że taka kombinacja pozwoli nam zdobywać coraz szersze udziały w rynku podróży służbowych – dodała McCall.  

W ostatnich miesiącach, podczas Gali Business Travel Awards, easyJet otrzymał nagrodę najlepszej krótkodystansowej linii lotniczej. Nagrodę przyznało forum ekspertów branży lotniczej i bookerzy podróży służbowych.

easyJet był jednym z pierwszych niskokosztowych przewoźników, który już w 2007 roku udostępnił swoją ofertę lotów w systemie GDS wykorzystywanym przez firmy obsługujące wyjazdy służbowe. Współpraca easyJet ze spółkami korzystającymi z GDS sprawiła, że przewoźnik był w stanie skutecznie rozwijać swoją obecność na rynku podróży służbowych. W ciągu ostatnich dwóch lat, linia podpisała również wiele indywidualnych umów na świadczenie usług korporacyjnych.

W zeszłym roku easyJet wprowadził również Inclusive Fare, ofertę kierowaną do pasażerów korporacyjnych i partnerów biznesowych. Pozwala ona na łatwe i szybkie dokonanie rezerwacji lotniczej. Dzięki możliwości łączenia oferty z elastycznym wyborem miejsca w samolocie i rezerwacją bagażu, Inclusive Fare jest bardzo ceniona przez bookerów korporacyjnych. Usługa dostępna jest przez systemy GDS lub inne systemy rezerwacyjne związane z API.

Linia easyJet posiada jedną z najlepiej rozwiniętych sieci połączeń w Europie i oferuje loty na ponad 100 najbardziej popularnych trasach.