- Ta unikalna placówka muzealna w Polsce to odpowiedź na rosnące zainteresowanie ewolucją człowieka. Stanowi również kontynuację rozpoczętej w JuraParku opowieści o dziejach naszej planety  - opowiada Anna Kokot z JuraParku Krasiejów. – Dlatego tuż po wejściu do Parku Nauki i Ewolucji Człowieka zaprosimy przyszłych podróżników w czasie na spotkanie z krasiejowskimi bohaterami z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości, czyli agumented reality. A to tak naprawdę początek naszej podróży w czasie, którą będziemy odbywać na pokładzie wirtualnego wehikułu czasu.

Podróż po prehistorii rozpoczniemy 66 milionów lat temu, kiedy życie na naszej planecie zostało zgładzone… niemalże. Bardzo szybko przeniesiemy się jednak do czasów bliższych nam, kiedy to rozpoczęła się droga ewolucyjna człowieka. Wędrówce po wyjątkowym muzeum będzie towarzyszył wirtualny przewodnik, który za każdym razem będzie wyjaśniać tajemnice losów ludzkości na Ziemi. Miłośnicy Harry’ego Pottera z pewnością rozpoznają tutaj głos jednego z bohaterów polskiej wersji dubbingowej opowieści J.K. Rowling. W wyjątkowej placówce muzealnej w Krasiejowie rzeczywistość cyfrowa będzie dosłownie przenikać się z fizyczną. Każdy z prezentowanych filmów będzie emitowany w technologii 3D, aby wzmocnić edukacyjny przekaz i jeszcze bardziej odpowiedzieć na potrzebę odkrywania przeszłości zgodnie z hasłem „nauka przez zabawę”. Odwiedzając Park Nauki i Ewolucji Człowieka, powstający przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, będzie można m.in. zaprojektować własne malowidło naskalne. Na miłośników multimedialnych atrakcji czeka m.in. specjalne lustro ewolucji, w którym przeglądniemy się po zmianach naszego wizerunku.

Oprócz ekspozycji głównej interaktywna podróż w czasie to także wystawa „Świadectwa ewolucji”, w ramach której przygotowano m.in. spotkania oko w oko z małpami, małpiątkami i przodkami człowieka, czy poznawanie najważniejszych narzędzi człowieka. Na zakończenie czeka także interaktywna wystawa, podczas której w praktyce będzie można zdiagnozować problem pokrewieństwa, zróżnicowania etnicznego oraz etapy zasiedlania naszego globu. W tej części Parku Nauki i Ewolucji Człowieka będzie można zobaczyć, jak blisko jesteśmy ze sobą spokrewnieni lub z mieszkańcami odległych krain.

Otwarcie Parku Nauki i Ewolucji to dwudniowe święto w Krasiejowie, podczas którego odbędzie się także piknik archeologiczny. Będzie można na nim dosłownie i w teorii przenieść się do prehistorii i wczesnego średniowiecza. Na uczestników czekają m.in. demonstracja techniki obróbki krzemienia stosowana przez ludzi z epoki kamienia, warsztaty z obróbki metalu według standardów z epoki brązu, warsztaty brązownicze, w trakcie których wszyscy chętni będą mieli możliwość wykonania zarówno ozdób jak i przedmiotów codziennego użytku z brązu, czy rekonstrukcje życia ludzi w paleolicie i wczesnym średniowieczu. Te i wiele innych atrakcji czekają 28 i 29 czerwca.

JuraPark w Krasiejowie to największy w Europie park tematyczny, w których poznajemy m.in. dzieje dinozaurów, prehistorycznych bohaterów, które zaprzątają umysły poszukiwaczy wiedzy. Każdy okaz, który spotkamy w tym wyjątkowym miejscu, jest rekonstruowany z wyjątkową pieczołowitością według najnowszego stanu wiedzy. Kompleks w Krasiejowie, to niemal 40 hektarów, pełnych wiedzy, zabawy i pasji. Tworzą go dzisiaj także: ścieżka edukacyjna, Prehistoryczne Oceanarium, pawilon muzealny, kino emocji Cinema 5D, jurajska plaża z miejscem wyznaczonym do kąpieli i ratownikami oraz ogromnych rozmiarów plac zabaw pełen zjeżdżalni, tunelów, z jednym z największych w Polsce małpich gajów. Uzupełnieniem wciągającej podróży w czasie będzie wizyta w Parku Nauki i Ewolucji Człowieka, gdzie podróżując wehikułem czasu odkryjemy niezwykłe dzieje ludzkości, od prapoczątków po współczesność.

Więcej informacji o przygodzie w Krasiejowie i Parku Nauki i Ewolucji Człowieka można uzyskać na www.juraparkkrasiejow.pl