O sprawie najpierw poinformowali klienci linii lotniczych, którzy mieli problemy z zabookowaniem lotów na wybrane przez siebie trasy. Informację potwierdził serwis fly4fre.pl, a dopiero później oficjalny komunikat wydały władze linii.

W specjalnym oświadczeniu Wizz Air poinformował, że „ze względu na malejące zainteresowanie połączeniami na włoskich trasach, spowodowane wybuchem epidemii wirusa COVID-19, zmienił harmonogram lotów odwołując znaczną liczbę rejsów na określonych trasach do Włoch między 11 marca a 2 kwietnia 2020 roku”.

Po wybuchu epidemii koronawirusa na północy Włoch klienci linii lotniczych mający już zarezerwowane loty, zaczęli zwracać się do przewoźnika z prośbą o anulowanie rezerwacji i zwrot pieniędzy.

W tej sytuacji WizzAir postanowił zmniejszyć „przepustowość na włoskich trasach o około 60 proc.”.

„Rezerwacje zostają automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie w możliwie najbliższym terminie, o czym pasażerowie będą informowani nie później niż 14 dni przed pierwotną datą lotu. Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub w aplikacji mobilnej linii lotniczej, otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną, w którym zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120 proc. pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air” – zapewniają linie lotnicze w komunikacie.

Największe „cięcia” dotyczą trasy Warszawa – Mediolan Bergamo, na której liczba lotów tygodniowo zmaleje z siedmiu do zaledwie dwóch, oraz na trasie Warszawa – Rzym Fiumicimo, gdzie loty zostaną ograniczone z dziewięciu do dwóch w tygodniu.

Oznacza to, że w najbliższych tygodniach loty z Warszawy do Włoch realizowane przez tanie linie zostaną ograniczone praktycznie do minimum.

Ograniczenia dotyczą okresu po 10 marca, a „normalny” harmonogram częstotliwości lotów zostanie przywrócony po 2 kwietnia 2020 r.

 

Katarzyna Grzelak