Najmniejszy SUV Volkswagena – T-Roc – zanim na dobre pojawił się w salonach, zdążył zasłużyć na tytuł „Best in Class” przyznany przez Euro NCAP za zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo i doskonałe wyniki uzyskane w testach zderzeniowych. T-Roc, który pod wieloma względami wykracza poza granice swojego segmentu, w dwóch najmocniejszych wersjach silnikowych seryjnie jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION, co w SUV-ach tego rozmiaru należy do rzadkości.

Jeszcze więcej swobody w podróżowaniu oferuje większy SUV Volkswagena – Tiguan. Do wyboru są nie tylko dwie wersje nadwoziowe – klasyczna 5-miejscowa i Allspace, która jest oferowana jako 5- lub 7-miejscowa, ale również 8 jednostek napędowych. Niespotykana wśród aut klasy kompaktowej jest zdolność Tiguana do ciągnięcia przyczepy o masie własnej do 2.500 kg, a także możliwość zamówienia auta z tak ukształtowanym przodem nadwozia, że kąt natarcia wynosi 25 stopni.

Touareg – nowy okręt flagowy Volkswagena z gatunku hightech – jest wyposażony w łączność nowej ery oraz w pionierski zestaw systemów asystujących i podnoszących komfort, tym samym nowy Touareg wyznacza drogę ku przyszłości.

Dzięki stałemu napędowi na cztery koła 4MOTION i sporemu prześwitowi SUV-y Volkswagena doskonale radzą sobie w trudnych warunkach drogowych, takich jak na Islandii, gdzie nawet drogi główne bywają szutrowe. SUV-y Volkswagena umożliwiają tam podróżowanie po wymagających szlakach, na które zwykłe samochody nie mogą nawet wjeżdżać. Powulkaniczny żwir, kamienie, a nawet strumienie i rzeki, które czasami przecinają islandzkie szlaki dla SUV-ów Volkswagena nie stanowią przeszkody nie do pokonania. W takich warunkach drogowych mogą one zaprezentować pełnię swoich możliwości.

W najbliższych latach Volkswagen będzie rozwijał ofertę SUV-ów. Na początku 2019 roku w sprzedaży pojawi się najmniejszy model tego rodzaju – T-Cross. Rok później na drogi wyjedzie pierwszy bezemisyjny, w pełni elektryczny SUV Volkswagena – I.D. CROZZ.