Akademia w uzasadnieniu werdyktu podała między innymi  „Przejrzysty design, prosta nawigacja, ciekawe, unikalne treści, (…) mając taki kontent, trudno nie stworzyć wyjątkowego serwisu. Nagroda należy się za danie ogromnej przyjemności zagłębiania się w nasz świat – wirtualnie a jakby namacalnie"
Cieszy nas to wielkie uznanie pochodzące od Akademii, która skupia najwybitniejszych przedstawicieli polskiego przemysłu internetowego nominowanych przez organizacje branżowe, założycieli oraz laureatów poprzednich edycji konkursu Webstarfestival. 

Serwis www.national-geographic.pl powstał we współpracy redakcji National Geographic Polska, Działu Multimediów G+J Polska  i agencji interaktywnej Netizens.
Sprzedażą form reklamowych w serwisie zajmuje się dział reklamy Wydawnictwa G+J oraz sieć ARBOnetwork Polska.
Nagrodzono również kilka innych serwisów G+J. Tytuł najlepszego serwisu w kategorii "Odzież i Moda" zdobył serwis Stylio.pl. Serwis MojeGotowanie.pl zdobył Webstar Akademii w kategorii "Żywność, Napoje i Kuchnia", a serwis Rodzice.pl - w kategorii "Dziecko i Rodzina". Dodatkowo, wyróżnienie Akademii Internetu otrzymał serwis Focus.pl w kategorii "Edukacja i Praca" (zwycięzca w tej kategorii w poprzednim roku).
G+J nagrodzono największą ilością nagród - pięcioma prestiżowymi Webstarami Akademii i jednym wyróżnieniem. W pięcioletniej historii Webstar Festiwal wydawnictwo G+J zdobyło łącznie 10 Webstarów (1 Grand Webstar, 5 Webstarów Akademii i 4 Webstary Internautów) oraz 2 wyróżnienia Akademii Internetu. W ogólnej klasyfikacji nagrodzonych wydawców serwisów internetowych G+J zajmuje drugie miejsce.