MATERIAŁ PARTNERA

Światowa premiera nowego Porsche Cayenne miała miejsce na  67 Międzynarodowych Targach  Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Całkowicie nowy SUV, trzeciej generacji Cayenne, ponownie podnosi poprzeczkę dla sportowych osiągów w swoim segmencie. Flagowy model wyposażony w czterolitrowy silnik V8 biturbo zapewnia moc 404 kW (550 KM). Zwiększona dynamika jazdy opiera się na połączeniu innowacyjnych technologii, takich jak aktywna aerodynamika, w tym spojler dachowy, kontrolowane trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, mieszane opony i nowy hamulec o wysokiej wydajności. Dzięki dodatkowym opcjom, takim jak sterowanie tylną osią lub stabilizacja na rolkach elektrycznych z układem 48-woltowym, SUV może uzyskać charakterystykę jazdy prawdziwego samochodu sportowego. Nowy Cayenne Turbo przyspiesza od zera do 100 km / h w 3,9 sekundy z pakietem Sport Chrono.

Nowa lekka rama Cayenne Turbo łączy w sobie najlepsze z trzech światów: precyzję samochodu sportowego, wygodę limuzyny i możliwości adaptacji pojazdu terenowego. Dla osób kochających podróże to idealna kombinacja. Mamy do dyspozycji sześć ustawianych ręcznie poziomów prześwitu, które potrafią kompletnie  zmienić charakterystykę auta dostosowując je do aktualnych potrzeb, oznacza to, że na autostradzie, czy krętych drogach możemy mieć samochód sportowy, a za chwilę na błotnistym stromym podjeździe rasową terenówkę. Jednocześnie poprawia się jego codzienna przydatność w zakresie parkowania i manewrów skrętu, podobnie jak poziom komfortu. 

Pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym i nowym, wysokowydajnym hamulcem

Ciekawostką jest, że nowy Cayenne Turbo jest pierwszym SUVem, który ma adaptacyjny spojler dachowy jako element swojej aktywnej aerodynamiki. W zależności od położenia, zwiększa siłę docisku tylnej osi, spełnia też funkcję hamulca powietrznego skracając drogę hamowania z wyższych prędkości. Przy pełnym hamowaniu z prędkości 250 km / h SUV zatrzymuje się do dwóch metrów wcześniej. System aerodynamiczny uzupełnia zatem działanie nowego, wysokowydajnego hamulca Powlekanego Porsche (PSCB), który w standardzie znajduje się w  Cayenne Turbo. Warstwa węglika wolframu naniesiona na stalowe tarcze zwiększa skuteczność hamowania i odporność na zużycie, jednocześnie zmniejszając ilość pyłu hamulcowego, co oznacza mniej zanieczyszczeń na felgach. Najlepszym systemem w programie pozostaje opcjonalny Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowy Cayenne Turbo jest już dostępny w sprzedaży, ceny zaczynają się od 681 080 PLN brutto.