Fot. Shutterstock
Sprawdź, czy mieścisz sie w średniej statystycznej. A może wyszedłeś poza schemat?
Fot. Shutterstock
1 / 5 Cel: wakacje nad wodąW tym roku wczasowicze najdłużej odpoczywali nad polskimi wodami. Nadmorskie miejscowości cieszyły się ogromną popularnością, a jednocześnie najwyższymi cenami, dlatego turyści spędzali tam średnio tylko około 7 – 8 dni.
Najdłużej wypoczywały jednak osoby udające się nad polskie jeziora (9 dni), natomiast w górach średnia długość pobytu wyniosła 6 dni.
HomeToGo
2 / 5 Najbardziej oblegane kierunki wakacyjneChorwacja, Polska i Włochy to najczęściej wyszukiwane lokalizacje na HomeToGo.pl tego lata. Włoskie klimaty cieszyły się największą popularnością wśród Francuzów i Holendrów.
Osoby podróżujące z Polski najchętniej spędzały wakacje w Chorwacji lub nad polskim morzem, a ceny za zakwaterowanie w tych miejscach były do siebie bardzo zbliżone.
W tym roku można było zauważyć trend wzrostowy dla Hiszpanii jako popularnej destynacji wakacyjnej wśród turystów zza granicy. Wśród polskich turystów, w porównaniu z poprzednim rokiem, nie cieszyła się ona jednak aż tak dużym zainteresowaniem.
Fot. Shutterstock
3 / 5 Polska niewiele tańsza niż Turcja czy FrancjaNajdroższe lokalizacje w Polsce tego lata to bez wątpienia nadmorskie kurorty. Za jedną noc w Sopocie czy Mielnie trzeba było zapłacić ponad 100 zł, podczas gdy we Włoszech mediana ceny za wynajem domku letniskowego lub apartamentu wynosiła niewiele więcej, bo 118 zł.
Najtańszą miejscowością położoną nad Bałtykiem okazała się być Ustka z cenami na poziomie 82 zł/noc. Niewiele drożej kosztował pobyt w Turcji (87 zł/noc) czy we Francji (106 zł/noc).
Poniżej 80 zł za nocleg zapłacilibyśmy m.in. w Czechach (73 zł), na Węgrzech (67 zł) i w Bułgarii (50 zł).
HomeToGo
4 / 5 Najpopularniejsze: apartamenty i basenNajczęściej wybieranym rodzajem zakwaterowania w Polsce były apartamenty, które stanowiły 57.6% wszystkich dokonanych rezerwacji.
Drugą najbardziej popularną formą noclegu były domki letniskowe (37.7%) cieszące się szczególnym zainteresowaniem w Szwecji (92.6%), Norwegii (89.1%) czy Irlandii (79.1%).
Co ciekawe, dla turystów z Polski, najważniejszy był basen na terenie wynajmowanego obiektu (8%), ale również klimatyzacja (5%) czy dostęp do Internetu (4%). Podobnie w Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Francji turyści nie wyobrażali sobie urlopu bez basenu, który we wszystkich przypadkach znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej wybieranych filtrów wyszukiwania.
Dla Francuzów natomiast, w przeciwieństwie do innych krajów, najbardziej liczył się telewizor, a Włosi najczęściej wyszukiwali obiekty z możliwością zabrania ze sobą pupilów.
HomeToGo
5 / 5 Dobra rada na wakacje: kierunek wschódOsoby, których budżet ograniczał się do 100 zł/noc, bez problemu znalazły zakwaterowanie w takich krajach jak Bułgaria, Węgry, Rumunia oraz Słowenia. Ceny w tych krajach wahały się pomiędzy 50 zł a 98 zł.
Tani nocleg można było znaleźć również
w domkach letniskowych i apartamentach
w słonecznych lokalizacjach, takich jak:
• Chorwacja (98 zł/noc za osobę),
• Portugalia (100 zł/noc za osobę),
• Cypr (104 zł/noc za osobę).
Rabat rosnący wraz z ilością produktów w Twoim koszyku! -20% za zakup min. 2 produktów. -25% za zakup min. 3 produktów. -30% za zakup min. 4 produktów. Rabat obowiązuje na wybrane produkty. Promocja dostępna w sklepie internetowym. Kody rabatowe nie łączą się. Szczegóły na stronie.
Aż 25% zniżki na wszystkie produkty kosmetyczne cenionej marki RevitaLash oferującą m.in. najlepszą na rynku odżywkę do rzęs. Oferta i szczegóły dostępne na revitalash.pl.
Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.
Rabat do 30% na meble i dodatki do Twojego domu. Oferta nie łączy się z innymi akcjami promocyjnymi. Promocja dostępna na sfmeble.pl. Szczegóły na stronie.
Rabat 25% na całą ofertę MEFEMI w cenie regularnej. Promocje na stronie www nie łączą się. Szczegóły na stronie.
Przy zakupie min. 2 produktów, -50% na drugi tańszy produkt. Rabat obejmuje wybrany asortyment dostępny we wszystkich salonach Triumph, outletach, wybranych sklepach partnerskich i na pl.sloggi.com. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie Partnera.