W ciągu roku turyści spędzają na farmach blisko 2 miliony nocy. Popularność agroturystyki w tym regionie prowadzi do jej stałego rozwoju. Przez ostatnie 10 lat powstało ponad ok. 800 nowych gospodarstw, a liczba odwiedzających farmy Roter Hahn wzrosła o ponad 200%.

Roter Hahn – dobra organizacja kluczem do sukcesu
Historia farm agroturystycznych na terenie Południowego Tyrolu sięga końca XIX w., kiedy to modne wśród mieszczan stały się wyjazdy wakacyjne na wieś. Przez wiele lat gospodarstwa górskie były dla mieszkańców dużych miast najtańszą możliwością spędzenia wakacji. Duża liczba przyjezdnych doprowadziła do wzmożonej konkurencji między farmerami. Każdy chciał mieć najniższe ceny i najwięcej turystów. Ten stan utrzymywał się aż do końca XX wieku, gdy farmerzy podjęli decyzję, że ich działalność będzie przynosić znacznie większe korzyści, jeśli zamiast walczyć ze sobą o klienta, połączą siły. W ten sposób zaczęły tworzyć się pierwsze koalicje farmerów.

W 1999 roku z inicjatywy mieszkańców i lokalnych władz powstał związek farm Roter Hahn. Przez 14 lat istnienia związku farmerom udało się wypracować taki model funkcjonowania gospodarstw, który jest nie tylko atrakcyjny dla turystów z całego świata, ale także bardzo opłacalny dla właścicieli. Nadrzędnym celem związku jest promocja gospodarstw agroturystycznych z regionu w kraju i na świecie, a także udostępnienie farmerom dodatkowych możliwości zarobkowych. Związek posiada własną identyfikację graficzną, którą oznaczone są wszystkie produkty farmerów należących do Roter Hahn. Ich sprzedaż odbywa się w sieci sklepów ze zdrową i ekologiczną żywnością „Pur Sudtirol”. Produkty z Roter Hahn są wystawiane na specjalnym regale oznaczonym logo związku.

Roter Hahn – rozwój dzięki specjalizacji
Kiedyś większość z farmerów starała się przedstawić odwiedzającym jak najwięcej aspektów wiejskiego życia. Niejednokrotnie by zadowolić turystów gospodarze prowadzili zbyt szeroką działalność i nie skupiali się na tym, co potrafią najlepiej. Starali się dogodzić odwiedzającym i zapewnić im wszystkie możliwe atrakcje. Farmerzy z Roter Hahn sprzeciwili się takiemu funkcjonowaniu i postawili na specjalizację.

Farmy zrzeszone w Roter Hahn ze względu na specjalizację dzielą się na:
a)    agroturystyczne z możliwością pobytu
b)    agroturystyczne prowadzące restauracje, zajazdy, bary
c)    agroturystyczne produkujące zdrowe i ekologiczne produkty wysokiej jakości
d)    agroturystyczne produkujące drewniane rękodzieła

Specjalizacja farm poprawiła ich efektywność. Ci, którzy od lat zamjują się uprawą winorośli mogli skupić się wyłącznie na prowadzeniu winnic i wytwarzaniu znakomitych w smaku win. Ci zaś, którzy od pokoleń produkują tradycyjne sery, mogli porzucić prowadzenie innej działalności agroturystycznej. Dzięki temu atrakcją ich gospodarstw stało się to, na czym znają się najlepiej czyli produkcja sery (niem.). Dziś odwiedzający farmy mogą nie tylko spróbować pysznych regionalnych serów, ale także wziąć udział w ich wytwarzaniu u boku farmerów. Strategia związku Roter Hahn opiera się na tym, że zarobek farmerów ma wynikać z ich naturalnej, codziennej pracy na farmie. Dzięki takiemu podejściu gospodarze stają się specjalistami, a turyści odwiedzający Roter Hahn mogą spróbować najlepszych produktów. Zawód farmer
Związek Roter Hahn istnieje od 1999 roku. Przez 14 lat swojej działalności ciągle się zmieniał  i udoskonalał. Dziś farmerzy zbierają plony swojej długofalowej działalności opartej na współpracy i wspólnej, przyjętej wiele lat temu strategii. Od powstania Związku liczba nocy spędzonych przez turystów na farmach w ciągu jednego roku wzrosła o ponad 70%. Daje to ponad 2 miliony nocy spędzonych w gospodarstwach Południowego Tyrolu. Dziś farmy Roter Hahn odwiedza ponad 300 000 turystów rocznie. W ciągu ostatniej dekady liczba łóżek na farmach zwiększyła się o ponad 50%.
W Południowym Tyrolu z roku na rok rośnie liczba farm agroturystycznych. Przez ostatnich 10 lat wzrosła ona o ponad 1/3. Spośród wszystkich farm, aż 1700 należy do związku Roter Hahn. Opłacalność prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego przyciąga kolejnych rolników, którzy chcą taką działalność rozpocząć. Farmer staje się jednym z głównych zawodów w Południowym Tyrolu. Aktualnie prawie 1/5 mieszkańców regionu żyje z pracy na farmach.