Czy wiesz, że niecały miesiąc przed wybuchem II wojny światowej Paryż żył wystawą Fridy Kahlo, a mieszkańcy Berlina zmagali się z brakiem kawy? To tylko niektóre z faktów, dzięki którym jeszcze lepiej wczujesz się w klimat Europy u progu wojny, a które będziesz mógł śledzić m.in. w mediach społecznościowych za sprawą projektu „1939 Na żywo”. To kampania cyfrowa upamiętniająca 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę. Przy użyciu nowoczesnych kanałów komunikacji pozwala obserwować wydarzenia z przeszłości w trybie rzeczywistym, opowiedziane autentycznym głosem ich uczestników.

Projekt bazuje na oryginalnych źródłach i bezpośrednich relacjach. Wśród prezentowanych bohaterów pojawią się m.in. Albert Einstein, George Orwell, Winston Churchill, Władysław Sikorski, Franciszek Dąbrowski, Ignacy Mościcki czy Charlie Chaplin. Wszystko zostało przygotowane w taki sposób, by można śledzić losy wybranych postaci i ówczesne wydarzenia tak, jakby miały one miejsce teraz. Historia tamtego okresu przedstawiona za pośrednictwem nowych mediów pozwala doświadczyć wydarzeń z przeszłości w nowy, angażujący sposób.

 

Materiały związane z kampanią będą publikowane na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i na kanale telewizyjnym Polsat Viasat History. Całość można śledzić na: www.1939nazywo.pl i www.1939live.com (platforma jest dostępna w polskiej i angielskiej wersji językowej),  facebook.com/1939nazywo, instagram.com/1939_nazywo i youtube.com.

Uzupełnieniem cyfrowej rzeczywistości będzie kolekcja historycznych filmów dokumentalnych, emitowanych w ramach dedykowanego pasma tematycznego na kanale Polsat Viasat History. Materiał filmowy zostanie udostępniony również na platformie internetowej w postaci VOD.

Projekt wystartował 1 sierpnia i będzie trwał dziesięć tygodni. Kampania została przygotowana przez międzynarodowy koncern medialny Viasat World.