Zdjęcia zostały wykonane za pomocą sondy Mars Reconnaissance Orbiter.

Sonda Mars Reconnaissance Orbiter krąży po orbicie wokół Marsa od 2006 roku. Na jej wyposażeniu jest w szczególności HiRISE – kamera o wysokiej rozdzielczości. To dzięki niej uzyskano wiele szczegółowych fotografii powierzchni Czerwonej Planety. Do tej pory na Ziemię dotarło 39 tysięcy fotografii z tego instrumentu. Każde ze zdjęć obejmuje obszar kilku kilometrów kwadratowych i można na nich dostrzec szczegóły o wielkości mniej więcej biurka.

Sonda należy do agencji kosmicznej NASA. Amerykanie postanowili niedawno zaprezentować zdjęcia obszarów na Marsie związanych z akcją powieści pt. „Marsjanin” autorstwa Andy Weiera i filmu o tym samym tytule w reżyserii Ridleya Scotta. Fikcyjna fabuła książki i filmu opowiada o wyprawie astronautów na Marsa, trzeciej załogowej misji na tę planetę. Misja nosi nazwę Ares 3.

Miejsce lądowania misji Ares 3 to równina o nazwie Acidalia Planitia. NASA zaprezentowała kilka fotografii tego obszaru. Pokazano także zdjęcie brzegu krateru Marth oraz obszaru planowanego lądowania misji Ares 4, które także odgrywają ważną rolę w fabule książkowej i filmowej.