Szwajcarski mistrz i ojciec dwóch par bliźniąt Roger Federer, wybrał Klasę V, rodzinny samochód na długie trasy.

„Cieszymy się, że Roger Federer występuje w naszej nowej kampanii Klasy V. Gwiazda tenisa i nasz rodzinny van tworzą razem idealny duet” - mówi Nicolai Berger, szef komunikacji marketingowej i informacji produktowej w oddziale Mercedes-Benz Vans. „Dla ojców takich jak Roger Federer - uprawiających sport, przywiązujących uwagę do dużej ilości miejsca, wysokiego poziomu bezpieczeństwa i stylowego designu, Klasa V jest perfekcyjnym samochodem rodzinnym”.

Głównym elementem wspólnej ze sportowcem kampanii Mercedesa jest internetowy klip, wyreżyserowany przez Kaya Kienzlera i wyprodukowany przez studio Film Deluxe.

Widzimy w nim rodzinę Federerów podczas weekendowego wypadu Klasą V.  W trakcie zabawy w zbijanie puszek na jarmarku, Roger niespodziewanie wygrywa główną nagrodę - futrzaną przytulankę o imieniu... Vuddi.

Skąd ta nazwa? To połączenie słowa „buddy” (po polsku „kumpel”) oraz litery „V” - od Klasy V. Gdy Vuddi okazuje się żywym stworzeniem, natychmiast zdobywa wielką sympatię Federerów i oczywiście zyskuje swoje własne miejsce w rodzinnym Mercedesie.


Kampania nowej Klasy V została zaprojektowana przez agencję kreatywną Lukas Lindeman Rosinski (LLR) z Hamburga, wiodącą agencję obsługującą oddział Mercedes-Benz Vans na rynkach międzynarodowych i na rodzimym rynku niemieckim.