Żabi seks właśnie stał się o wiele ciekawszy. Większość znanych badaczom zwyczajów godowych żab opiera się po prostu na mocnym uścisku przez samca samicy w okolicach pod pachami – zwanym ampleksus.

Dzięki temu samiec może zapłodnić jak najwięcej jajeczek. Metoda ta nie jest jednak wybitnie skuteczna. Nocna żaba żyjąca w Indiach, należąca do gatunku Nyctibatrachus humayuni zaskoczyła badaczy wykorzystaniem nowej, nigdy wcześniej niezaobserwowanej pozycji seksualnej.

Zamiast oddawać spermę blisko odwłoka samicy, robi to na... jej plecy. W ten sposób nasienie spływa i zapładnia jajeczka. To jednak nie wszystko, dodatkowo żaby odbywają stosunek samiec nie używa uścisku ampleksus – przytrzymuje się gałęzi, na której jest samica przednimi palcami, przyciskając miednicę do jej pleców.

- Jak na razie to jedyny gatunek, który korzysta z takiej metody – mówi jeden z autorów badań Sathyabhama Das Biju z Uniwersytetu Delhi.

- To nowy rozdział w żabiej Kamasutrze – dodaje Noah Gordonz Uniwersytetu Evansville. Naukowcy przekonują, że do tej pory płazy w tamtym rejonie świata wciąż czekają na dokładne poznanie. A biorąc pod uwagę różnorodność gatunkową powinniśmy się szybko spodziewać kolejnych odkryć.

Tekst: Carrie Arnold

Źródło: National Geographic News

Zobacz jak radzi sobie wyprawa Traveler Adventure Team w Szwajcarii! Odwiedzamy piękne miasta, podpatrujemy jak produkowany jest słynny ser, poznajemy kraj i jego sekrety!