Rośliny w sypialni

Realizując nowe inwestycje, warto zadbać także o rośliny w swojej sypialni. Doskonale sprawdzają się te, które wydzielają tlen nocą. Są to między innymi aloes drzewiasty, storczyk czy sansewieria gwinejska. Jednocześnie są to gatunki o niskich wymaganiach pokarmowych, które cechują się prostą uprawą. Stąd nawet osoby, które mają małe doświadczenie w uprawie kwiatów, doskonale sobie z nimi poradzą. Stawiając na wymienione wyżej kwiaty, można cieszyć się czystym oraz nawilżonym powietrzem. Dodatkowo wówczas w sypialni występuje bardzo przyjemny, a jednocześnie neutralny zapach, który nie jest duszący. Wybierając wskazane rośliny, można również ograniczyć ilość szkodliwych substancji, które pochodzić mogą z dymu tytoniowego, lecz również lakierów oraz farb, a także środków i chemikaliów wykorzystywanych do czyszczenia powierzchni.

Najczęściej wybierane rośliny do sypialni

Istnieje grupa roślin, które cieszą się największym uznaniem w uprawie domowej. Zawdzięczają to przede wszystkim prostocie pielęgnacyjnej, a także efektownym wyglądem. Kwiaty w sypialni mogą nie tylko oczyszczać powietrze, a także pochłaniać szkodliwe związki lecz również doskonale się prezentować stanowiąc elementy dekoracyjny. Najczęściej w sypialni spotkać można takie gatunki jak:

• Zielistka sternberga – roślina potocznie zwana trawką, która jest bardzo wartościowa, a jednocześnie mało wymagająca. Skutecznie filtruje powietrze, oczyszczając je z niekorzystnych związków chemicznych, a także jonów metali ciężkich. Uprawa zielistka polega przede wszystkim na regularnym podlewaniu, a także zapewnieniu odpowiedniej ilości światła.
  • Bluszcz pospolity – stosowany jest bardzo często w nowoczesnych aranżacjach pomieszczeń. Można uprawiać we wnętrzach, w których panuje stosunkowo mała ilość światła. Roślina ta wymaga utrzymanie stałej wilgoci w podłożu, aby nie doszło do brązowienia i schnięcia liści.
  • Skrzydłokwiat – prosty w uprawie, a jednocześnie bardzo atrakcyjny ze względu na białe, bardzo efektowne kwiaty. Oczyszcza powietrze, neutralizuje szkodliwe związki takie jak aceton, benzen, formaldehyd.
  • Aloes zwyczajny – jedna z najcenniejszych roślin, które wytwarza tlen nocą, a jednocześnie filtruje powietrze. Wymaga stałej temperatury, a także dostępu do naturalnego światła.
  • Sansewieria Gwinejska – roślina prosta w uprawie, której zaszkodzić może tylko zbyt intensywne podlewanie. Sprawdza się także w pomieszczeniach z niedoborem światła. W nocy produkuje tlen, zmniejszając udział dwutlenku węgla w powietrzu.
  • Kaktus wielkanocny – niezwykle efektowny ze sprawą atrakcyjnych kwiatów. Jego okres kwitnienia przypada na wiosnę, co często trafia w święta Wielkanocne, skąd jego nazwa. Roślina prosta w uprawie.