Godzina dla Ziemi WWF to prosta idea, która szybko przerodziła się w największą na świecie inicjatywę społeczną. Setki milionów ludzi na całym świecie wyłącza światła na jedną godzinę tej samej nocy, w symbolicznym geście troski o naszą wspólną Planetę. Łatwo jest zapomnieć, w jak wielkim stopniu zależymy od naszej Planety i jak wiele z niej czerpiemy – powietrze, wodę, pożywienie, lekarstwa. Zapominamy także o tym, że nasze codzienne działania – począwszy od energii, której używamy na codzień, po żywność, którą kupujemy – mają wpływ na jej los. Godzina dla Ziemi WWF to znacznie więcej niż zgaszenie świateł na jedną godzinę w roku - jej prawdziwym celem jest zmotywowanie ludzi na całym świecie do przyjęcia i kultywowania postaw proekologicznych i troski o zdrowie naszej Planety, każdego dnia.

W 2013 roku w ramach Godziny dla Ziemi WWF światła zgasiły setki milionów ludzi z ponad 7000 miast w 153 krajach na wszystkich kontynentach. W Polsce do akcji oficjalnie przyłączyła się rekordowa liczba ponad 60 miast i niemal 65 000 osób! Tegoroczny cel to 100 tysięcy osób, które podejmą decyzję o życiu w sposób bardziej przyjazny środowisku i włączą się do zmian.

Podczas Godziny dla Ziemi WWF wygaszane jest oświetlenie najbardziej charakterystycznych budynków na całym świecie, m.in.: Wieży Eiffla we Francji, Opery w Sydney, Bramy Brandenburskiej w Niemczech, piramid w Egipcie, Stadionu Narodowego, Pałacu Kultury i Nauki oraz Zamku Królewskiego w Warszawie, czy też Spodku w Katowicach, Sukiennic i Kopca Kościuszki w Krakowie.

W kampanię angażują się znane i lubiane osoby, które podejmują ekologiczne wyzwania aby zachęcic innych do przyłączenia się do akcji.

W akcję Godzina dla Ziemi WWF w 2013 włączyli się zarówno celebryci, wśród nich Kinga Rusin, Kora, Kasia Tusk, Piotr Najsztub i Jarosław Kret, jak i firmy, np. International Paper, oraz Urząd Miasta Warszawa, który był honorowym patronem wydarzenia. Setki hoteli Hilton Worldwide na całym świecie również zgaszą tego wieczoru światła i zorganizują szereg dodatkowych działań, którymi pokażą swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania energii.

- Wraz z rozwojem branży turystycznej, coraz intensywniej poszukujemy sposobów na zmniejszenie zużycia energii przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej jakości serwisu i wspaniałych doświadczeń naszych gości. Nasze uczestnictwo w inicjatywie „Godzina dla Ziemi” i wszystkie wydarzenia towarzyszące to wyjątkowa okazja do realizacji naszego zobowiązania promocji zrównoważonego rozwoju – skomentował Maxime Verstraete, Wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju Hilton Worldwide.

Stworzona przez WWF „Godzina dla Ziemi” rozpoczęła się w 2007 roku, jako akcja promocyjna pokazująca, że zarówno przedsiębiorstwa, jak i osoby indywidualne mogą przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Inicjatywa miała swój początek w Sydney w Australii, gdzie dwa miliony ludzi wyłączyły światła na godzinę zmniejszając w ten sposób zużycie energii miasta o ponad 10 procent. Akcja zyskała zasięg globalny w 2008 roku, gdy dołączyło do niej ponad 50 milionów ludzi na całym świecie. Obecnie jest to największy proekologiczny ruch na świecie, liczący 7000 miast w 152 krajach oraz setki milionów ochotników na siedmiu kontynentach. W ubiegłym roku o akcji „Godzina dla Ziemi” przez oficjalną stronę internetową oraz kampanię w mediach społecznościowych dowiedziało się ponad 345 milionów ludzi.

Tegorocznym tematem działań będzie między innymi mobilizowanie młodych ludzi do odpowiedzialności w sferze zużycia energii i racjonalnego wykorzystywania zasobów. Jest to jedna z wielu inicjatyw skupionych na młodych ludziach, w które zaangażowane jest Hilton Worldwide.  

Sieć hoteli Hilton od dawna wspiera akcję „Godzina dla Ziemi” i miała swój udział w jej powstawaniu. Pierwotny pomysł na tę szeroką, oddolną akcję proekologiczną powstał podczas spotkania WWF, które odbywało się w hotelu Hilton Sydney.

Udział w inicjatywie „Godzina dla Ziemi” jest częścią zobowiązania Travel with Purpose™ podjętego przez Hilton Worldwide. Zobowiązanie to dotyczy m.in. strategicznego działania zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności firmy. Zachowanie tych norm jest dla sieci miarą wydajności hoteli oraz wyznacznikiem ich oczekiwanego standardu. W tym celu Hilton Worldwide opatentował system LightStay™, który używany jest używany do pomiaru, analizy i raportowania danych na temat zrównoważonego rozwoju hoteli sieci.