Projekt Google Timelapse powstał przy współpracy z Google, NASA, USGS, oraz magazynu TIME. Google zapewnia hosting oraz silnik dla serwisu world.time.com, NASA oraz agencja badawcza USGS materiały naukowe i zdjęcia (zrobione przez satelitę w ramach programu Landsat w latach 1984 - 2012, skompresowane z bilionów pikseli do małych plików GIF i ruchomych map), a magazyn TIME opiekuje się całością od strony redaktorskiej. Końcowy efekt tej współpracy?

- Jest to najpełniejszy obraz zmian naszej planety, jaki kiedykolwiek został publicznie udostępniony" - twierdzą przedstawiciele Google. Mamy nadzieję, że ten projekt przyczyni się do zwiększenia świadomości kondycji naszej planety.

Poszczególne zakątki Ziemi (m.in. w rejonie lodowca Columbia, brazylijskich lasów czy kopalni węgla kamiennego w Wyoming) od ponad 25 lat były obserwowane przez satelity w ramach programu Landsat. W tym czasie NASA oraz USGS udało się zebrać ogromną bazę zdjęć z ostatnich 28 lat. Po zestawieniu materiału historycznego z współczesnymi zdjęciami, zauważymy bardzo duże zmiany. Tak duże, że aż dostrzegalne z kosmosu. Projekt Timelapse to satelitarne migawki przygotowane w konwencji filmu poklatkowego.

Najnowsze badania wskazują, że Amerykanie przykładają mniejszą wagę do ekologii niż w 1970 roku. Większość ankietowanych zdaje sobie jednak sprawę z zachodzących zmian klimatycznych i dostrzega w nich udział człowieka