W wyświetlonym niedawno we Włoszech odcinku jeden z bohaterów, grany przez Dicka Christie ochroniarz Charlie Webber, kosztuje włoskiego sera i w jednym zdaniu natychmiast popełnia dwie potężne gafy. Po pierwsze jest niezadowolony ze smaku sera, czemu głośno daje wyraz, a po drugie porównuje go do Parmigiano Reggiano. 

Parmigiano Reggiano to największy rywal Grana Padano. Sery smakowo plasują się mniej więcej na podobnej półce, jednak Parmigiano jest droższy.
 

Stefano Berni, przewodniczący Konsorcjum Ochrony Grana Padano mówi, że środowisko wytwórców jest smutne i zawiedzione "brakiem szacunku" okazanemu włoskim przysmakom. Producenci obawiają się spadku sprzedaży sera, tylko w USA sprzedaje się go 200 tysięcy kręgów rocznie, wartość rynku to około 200 milionów euro. Stąd bardzo możliwe, że zgodnie z zapowiedziami rzemieślników sprawa trafi do sądu.
 

Trudno brać obawy przed wpływem opery mydlanej na konsumentów na poważnie, ale tylko do czasu gdy sprawdzi się jej zasięg. "Moda na sukces" w przyszłym roku obchodzić będzie trzydzieste urodziny, nakręcono ponad 7 tysięcy odcinków, które emitowane są prawie stu krajach świata.  
 

Źródło: International Business Times