Odprawa przez Internet. Pożegnanie Concorda. Druk kart pokładowych w domu. Ostatnie dziesięć lat to bez wątpienia jeden z najbardziej rewolucyjnych okresów w historii podróży lotniczych.

Z nadejściem nowej dekady British Airways przypomina podniebne innowacje pierwszego dziesięciolecia XXI wieku oraz wydarzenia z najnowszej historii firmy.

•    Odprawa przez Internet (2000)

W 2000 roku British Airways wprowadziło możliwość odprawy przez Internet. Nie bez przyczyny w ankiecie przeprowadzonej na Business and Travel Meetings Show została ona uznana za innowację dekady - odprawa on-line pozwala klientom przyjechać na lotnisko w pełni gotowym do podróży. W Europie z odprawy przez Internet korzysta 31% pasażerów.

•    Wycofanie Concorda (2003)
W październiku 2003 r. British Airways ogłosiło ostateczne wycofanie ze służby swojej floty siedmiu Concordów, sygnalizując koniec jedynych na świecie ponaddźwiękowych podróży pasażerskich. Ostatni komercyjny lot odbył się na trasie Nowy Jork - Londyn 24 października 2003.

•    Wprowadzenie zdalnego drukowania kart pokładowych (2004)
W 2004 r. British Airways wprowadziło nowe karty pokładowe drukowane przez Internet w domu, dziś można z tego skorzystać na ponad 95% tras obsługiwanych przez British Airways, m.in. na lotach do i z Polski. Obecnie 70% pasażerów BA podróżujących z Heathrow odprawia się on-line lub drukuje swoje karty pokładowe ze strony ba.com.
  
•    Odprawa przez telefon komórkowy (2008)
W 2008 roku British Airways wprowadziło  możliwość zdalnej odprawy przy wykorzystaniu telefonów komórkowych z bezprzewodowym dostępem do Internetu. To bezpłatne udogodnienie dostępne jest w 11 językach i nie wymaga pobierania żadnego oprogramowania. Logując się na www.ba.com/mobil przy pomocy dowolnego urządzenia mobilnego z bezprzewodowym dostępem do Internetu klienci mogą obejrzeć rozkład lotów British Airways, wybrać miejsce i odprawić się na lot.

•    Narodziny Terminalu 5 na lotnisku Heathrow
Terminal 5 lotniska Heathrow otwarto w 2008 r. Wydarzenie to całkowicie podniosło jakość pobytu na lotnisku, a kolejki, tłumy i stres zostały zastąpione przez przestrzeń, światło i spokój. Terminal 5 mieści ponad 100 eleganckich sklepów i restauracji, jak również luksusową galerię, oferującą szampana i zabiegi Spa dla pasażerów podróżujących w klasach premium. W pierwszym roku po jego otwarciu przez Terminal 5 przewinęło się ponad 20 milionów pasażerów, a dziś już 92% lotów British Airways na Heathrow
w Londynie to loty z lub do Terminala 5.

•    Internet na pokładzie samolotu (2009)
W 2009 r. po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii wprowadzono możliwość mobilnego dostępu do Internetu OnAir, na obsługiwanej przez British Airways transatlantyckiej trasie z lotniska Londyn City do  JFK w Nowym Jorku Rozwiązanie OnAir stosowane wyłącznie przez British Airways pozwala pasażerom czytać i odbierać e-maile, wiadomości tekstowe oraz korzystać z Internetu w telefonie komórkowym, po osiągnięciu przez samolot wysokości 10,000 stóp, co normalnie następuje około 10 minut po starcie.  
- Dzięki ogromnym postępom  technologicznym w ciągu ostatnich dziesięciu lat nasi klienci mogą podróżować szybciej, efektywniej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej – powiedziała Anna Ingram-Grant, Commercial Manager East Central Europe British Airways. - Naszym wyzwaniem na przyszłość jest wykorzystanie postępu technologicznego do dalszego ulepszania naszych usług. Potencjalny rozwój aplikacji mobilnych to tylko jeden z ekscytujących nas obszarów. Niezmiernie ważne pozostaje bez wątpienia kontrolowanie wpływu naszych działań na środowisko. W ciągu następnych kilku lat zamierzamy wprowadzić do floty nowe, oszczędniejsze samoloty oraz zwiększyć wykorzystywanie materiałów odnawialnych.

Więcej informacji na temat historii British Airways można uzyskać na stronie www.ba.com/heritage.